• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Lappis: japp jag kan bli sån av att gå ut. Men jag kan uppskatta maken på ett svettigt träningspass också. Ibland kan jag bara titta på honom och tycka att han är så stilig! (Även med svettigt hår och träningströja.) Och han är så omtänksam, jag tror han är den mest omtänksamma person jag känner faktiskt. Det är så GÖTT att ha ngn som bryr sig om en och gör saker för en (typ köper hem sådant godis som man gillar)

• muggles

Lappis: apropå error på din ÄL-sticka, kan du inte kissa i en mugg nästa gång (om det blir ngn nästa gång!) så kan du testa med en ny sticka. JAg tycker det är klurigt att kissa direkt på stickan iom att den inte får bli blöt på fel ställe så jag har använt mugg. Inte så fräscht men va fan, det är det ju inte att få kiss på fingrarna heller Vad gör man inte i verksta'n?!

• muggles

Och vad har jag för ursäkt för att inte jobba?! Ska dessutom vabba halvdag idag så jag borde sätta fart. Hallå, vem har snott min motivation???

• FruCicci
    muggles skrev 2009-06-10 08:29:40 följande:
    Faktum är att de amningsbehåar jag köpte innan förlossningen passade utmärkt sedan men det kanske var för att jag inte hade så mkt mjölk? Och ändå ökade jag från stl B till D redan under grav...
    jag måste bara säga att jag inte har använt ammningsbehå eller ammningtröja eller något liknande alls!
    jag tycker inte man behöver det, det går väl lika bra med vanlig bh?
    fast jag har mest mjölk i hela världen - så ammningsinlägg har jag införskaffat!
  • FruCicci

hejja lappis eskimåer!

coh grattis NENNE

• Lapinette

muggles - jag kissade i mugg vid söndagens andra test (efter error) utifall att det skulle bli problem igen.

• FruCicci

ååå Frullis, vad bra att du har fått tid att snacka med ngn vettig, om än sent! Bättre sent än aldrig, hoppas det känns lite bättre sen.

Sitter och läser i kapp....

MrsB skönt att maken är hemma igen!
    Hur mår barnen, fattade de vad som hänt med pappa?

Sweet, jasså Emelie är så vanligt over there!
    Victor är snäll på lillasyster, fast han vill gärna plocka upp henne, så vi får kolla honom hela tiden. På det stora hela går det utmärkt!
    lilltjejen är snäll med, så 2 barnschock vet jag inte om jag tror på! (än)

nu skriker hon, så jag får lämna er igen, man hinner inte skriva så mycket, men kramar till alla och ser fram emot lunch för er som kan på fredag

• Ore

Jag virade toapapper runt testet så att det inte skulle bli blött på fel ställen... Alltså runt själva handtaget...

Måste nog också ta tag i jobbet nu

• Mrs  B

Lappis
    Lycka till idag!

Frullan
    Stor kram till dig! Skönt att du ska få prata med någon iaf.

Nenne
    Stort grattis på födelsedagen!!!!!!
    Vilken överraskning du fick! Kul!!!

Sweet
    Inga handbojor här tyvärr men det kanske man skulle skaffa.....????

Tinga
    Har en kompis som har näringsdryck till sin dotter (som är 7 år), men hon har börjat växa och det funkar bra. Nu är hon ju större än dina pojkar men väldigt liten till växten. Bara lite längre än Max men nästan 3 år äldre.
    Grattis till pojkarnas viktuppgång!!!!!

Skattepengar = semester och räkningar

Tyvärr blev det 2 muffins och 2 glas vin igår, fy mig!!!!!!
    men gott var det.
    Får ta nya tag idag och skärpa till mig!!!

Maken har kört till Malmö idag för service av bilen och jobb på kontoret. Känns sådär men spelar ingen roll vad jag säger. Men han har lovat att jobba hemma resten av vecka iaf.

• Mrs  B

Cicci
    Barnen verkar inte har tagit någon skada av makens olycka, men man vet ju aldrig.....
    Max har inte pratat så mycket om det iaf.

Svar på tråden Livets stora och små frågor