• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Tinga
    Grattis till försäljningen också!!!!! Hurra!!!

Oupsie
    Ohh tack! Och välkommen!!!

• Lapinette

BS - grattis på bröllopsdagen!

nenne - jag håller på att bli tokig! Har de inte ringt 11.00 så ringer jag.

• fru AM

Angående amningsbh så tycker jag det är en fantastisk uppfinning! Öppningsbara kupor underlättar ju så mycket! Och eftersom jag har betydligt större rattar under amningen - E+ istället för B/C - så kommer jag ändå inte i mina ordinarie.

Jag är absolut inte för att köpa massor av barn/mammaprylar men sådant som underlätttar det man gör ofta tycker jag gott jag kan unna mig, typ en bra skötbädd, amningsplagg, en bra vagn med lämpliga tillbehör ...

• nennesjuttioåtta

var det dåligt väder i Sthlm igår kväll? Här var det KANON, nästan vindstilla (knapp motvind ut, stiltje hem) inte ett moln förutom lite cirrus i fjärran och solen värmde gött, inte en mygga (för långt från land antar jag) och lite humlesurr.

• BrudSommar2006

Lapinette, oj vad dyrt med akupunkturen, hur många gånger måste du gå eller är det inte bestämt än?

Nenne, hur länge har det hållit på hittills då? Verkar segt hursom, hoppas att det tar slut snart.

• Tinga

BS - grattis på bröllopsdagen!

Enligt dietisten smakar näringslösningen ungefär som välling, men vi får väl se vad finsmakarna säger. Det var några dagars leveranstid, så det blir först i början på nästa vecka som vi kan testa. Går det inte på annat sätt så får vi ju blanda välling och näringslösning tills de vant sig vid smaken.

Mrs B - tror inte att jag har någon uppdaterad mailadress till dig, men inboxa mig den du använder så ska jag skicka bilder till dig. Huset ligger här i Lund, så både maken och jag kan fortsätta att cykla till våra jobb.

• Telis

Skönt att lägenhetsförsäljningen gått så bra, Tinga! Det är alltid ett litet orosmoment innan papprena är påskrivna.

Lappis, om den första batchen inte överlevt och dom hade varit tvungna att ta fram fler embryon idag så hade dom alla gånger redan ringt!

• Lapinette

BS - jag går tills jag blir gravid och sen fortsätter jag att gå för att få pyret att stanna. Det är nog planen ... om jag inte tröttnar innan dess.

• nennesjuttioåtta

vi flög ju segelflyg i söndags och då regnade ju lite, vilket jag tyckte var bra för när jag flög fanns det inte så mycket uppvindar så det var över på 20 minuter. Tänkte inte svälja spyor en gång till. förra gången var i en helikopter med en massa snygga militärer, eller snygga och snygga, de hade un iform - say no more, som kollade på när jag till slut fick en påse som var genomskinlig... Mannen däremot var borta över 1,5 timme och tyckte det var fantastiskt. Tur att han fick bättre förutsättningar än jag för jag hade inte inte kunnat se utsikten i så fall pga kaskadspyan som definitivt hade sprayat ner hela rutan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor