• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Hejhej, har inte läst ikapp än men kan i alla fall konstatera att det är kört med att börja med folsyra om det är som Blivande säger att det ska fixa sig redan i vecka 5!

Snigeln, ojoj, fel kanal, ingen Cesar!

Mer regn idag, typiskt, trist för alla som ska vara ute.

Hjälp, jag sitter och äter SMÅGODIS! Jag kan bara inte låta bli, hur ska det här gå. Har fyllt på med salt och surt, jag blev så otroligt sugen sedan den där salta nappen jag fick smaka häromdagen så jag har inte kunnat sluta tänka på det!

Hm, idag har vi vår bröllopsdag men med en make med ryggskott och så jag med mitt illamående känns det som att vi inte riktigt orkar organisera oss.

• Tinga

Nenne - stor grattiskram på födelsedagen! *trumpetfanfar* Det är verkligen en gullig make du har, som fixar överraskningsutflykt på det viset.

Lappis - jag läste ditt sista inlägg lite snabbt, så jag tyckte att det stod "jag kissade i sängen i söndags".

FruLlan - jättebra att du fått en psykologtid nu, om än det borde varit för flera månader sedan. Förhoppningsvis får du träffa en bra psykolog, så att du åtminstone kan känna att du är på rätt väg när Roffe väl föds. Stor kram!

Telis - kommer att hålla tummarna för dig imorgon från att jag kliver upp (blir väl sådär vid 05; hur kunde vi vara så dumma att vi bokade ett tidigt flyg till Helsingfors ) tills jag får sms.

Ore - lycka till på RUL imorgon! (Lyckönska får man, va? )

Tack för alla grattis till Piff & Puff! Det känns verkligen skönt att de gått upp en del de senaste två veckorna och att vi nu slipper sonder, åtminstone för tillfället. Läkaren var helt inne på vår linje att eftersom de nu äter bättre är det bättre att uppmuntra det, än att sätta sonder. Skönt när man är överens. De kommer dessutom att följa oss noggrant de närmaste månaderna, så om två veckor ska vi tillbaka för ny uppföljning. Vi är glada för att de nu tar problemen på allvar, men känner lite som FruLlan att varför kunde de inte fatta allvaret lite tidigare?!?

Vi har förresten sålt vår lägenhet också nu; skrev kontrakt igår eftermiddag. Det blev en helt OK budgivning, så priset gick upp 15% jämfört med utgångspris, som vi ändå tyckte var OK. Nu slipper vi garanterat topplån på huset och behöver heller inte känna att vi måste snåla med något när det gäller den renovering vi ska göra i samband med inflyttningen.

• Mrs  B

BS
    Grattis på bröllopsdagen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tinga
    Var ligger ert hus förresten???
    Några bilder???

• BrudSommar2006

Vickan, roligt namn på god glass!

Angående akupunktur, usch vad det är obehagligt. Är så nöjd nu när min sjukgymnast inte vill sätta nålar nu när jag är gravid.

Mörk choklad förresten, bläh, när det finns saltlakrits!

• Mrs  B

BS
    Tycker om mörk choklad (70%) men har tyvärr ingen hemma...

• Lapinette

Tinga - vad skönt att ni fick lägenheten såld till ett bra pris och nej jag kissade inte i sängen i söndags. Det var faktiskt ett bra tag sen jag kissade i sängen.

• BrudSommar2006

Tinga, smakar näringslösningen som välling eller kommer de att dricka den frivilligt ändå?

• Lapinette

Äter en bit mörk choklad varje kväll framför tv'n. Då är det liksom mysdags och dagens arbete över .

• nennesjuttioåtta

BS
    Grattis på bröllopsdagen! Vad har AM för teori om dina salt/surt-cravings??

Lappis
    åÅÅÅÅÅÅhhhh kan de inte ringa snart!!! Den dagen de skulle ringa och säga om något blev befruktat kunde jag fan knappt sittta still. De skulle ringa mellan 9 och 11 och ringde 10.50 elle rnåt sånt så fy fan vad jobbigt det var att vänta. AAAAAAAAhhhh!!!

• BrudSommar2006

Nenne, vad mysigt med paddling! Fast här var det längesedan solen tittade fram, ni verkar ha haft bättre tur.

Inget tillbaka på skatten här inte, händer aldrig.

Svar på tråden Livets stora och små frågor