• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Ahhhh... grattis! 23 år ... inte illa

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-10 08:58:54 följande:
    nenne - den där historien (filmen) låter faktiskt som någon som jag känner. Hon och henne make försökte få barn i flera år och så var hon ute och vänstrade en gång och blev gravid!
    Men hur slutade DEN historien då? Födde hon barnet - är hon ihop med maken eller strulet? Eller ensam?
  • Lapinette

Mobiltelefonen ringde, nervositeten kom på en gång men det var min urgulliga akup som undrade om jag visste något. Stackarn hon kommer att offra sin lunch idag (hon sa inte det men kl 12.00 låter som lunch för mig) om jag ska till Uppsala i eftermiddag.

• nennesjuttioåtta

lappis
    Ja, jag ser INTE fram emot min 25-årskris.

• nennesjuttioåtta

AAAAH! Nu spratt jag till!

Lapinette skrev 2009-06-10 09:07:04 följande:
    Mobiltelefonen ringde, nervositeten kom på en gång men det var min urgulliga akup som undrade om jag visste något. Stackarn hon kommer att offra sin lunch idag (hon sa inte det men kl 12.00 låter som lunch för mig) om jag ska till Uppsala i eftermiddag.
  • Lapinette

AM - hon gjorde abort, skiljde sig och träffade sedemera en ny och superbra man. Inga egna barn men två underbara (jag är inte ett dugg partisk) bonusbarn.

• nennesjuttioåtta

vilka livsöden det finns ändå, den enda dramatiken hos mig och P är just att det inte händer något alls.

• muggles

Nenneninannaaa: GRATTIS på 23-årsdagen!!! Och vilket kap din man är (men det visste jag ju redan)!

Lappis: håller både tummar och tår för dina eskimåer idag!

Frullan: bra att du bokat en tid hos psykolog - hoppas bara att den människan är bra nu också, du behöver verkligen hjälp! Synd att du behöver må så här dåligt. Kram på dig!

• muggles

Nenne: men abort och skilsmässa kan vi vara utan eller?! Hellre en lugn lunk med världens bästa?

Telis: har du provat Billabong än? *nyfiken* Enl mig det enda alkofria vinet som gick att dricka och jag provade en del sorter fast det verkar finnas ännu fler nu. Det jag gillar är att det börjar dyka upp alkofritt på krogen med - det är bra!

Svar på tråden Livets stora och små frågor