• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Var i Sala i helgen som gick för att fira mannens systerdotter som tog studenten förra veckan (många studenter blir det...), men firandet kom av sig lite - festföremålet ifråga bröt armen/handleden sent i fredags kväll Det var tydligen ngn tradition att samlas allihopa vid midnatt på ett ställe & sjunga studentsången & de stod på ngn mur av ngt slag. Killen bredvid henne tappade balansen & i fallet drog han med sig henne som alltså lyckades bryta armen precis vid handleden ;-( Nu på fredag skulle hon åkt till Italien för att jobba, hon får tyvärr skjuta på det... Tycker riktigt synd om henne...
    Hoppas att min brorsdotter inte råkat/-r ut för några liknande incidenter de närmaste dagarna

• Piggelin1

Hmmm, packa var det...
    Ska försöka slita mig!

Kram på er allihopa!

Hej Page förresten!

• Page

Hej Piggis! Ha det kul i helgen!
    Det är farligt att ta studenten! Har några vaga minnen av en hemsk baksmälla.

• snaily

Piggelin, ha en trevlig resa, du kan väl vinka om du passerar mitt landskap

Jag är aptrött, hamnade på jobbet istället för i sängen, gäsp...

• kängu

Godmorgon!

Fyyy vilket ruggigt väder det är ute, känns som höst

Jag skulle behöva lite råd och hjälp från er som har ammat.

Vilken strl ska man köpa på amningsbh???? Måste ju iaf ha två att ha med mig till BB. Mina bröst har vuxit en del under graviditeten men nu varit konstanta ett bra tag. Räcker det att gå upp en strl eller vad tror ni?? Och vilket är bäst, amningsbh eller amningslinne? Tacksam för alla tips jag kan få, ska försöka inhandla ngt i em.

Tinga, åh va härligt att pojkarna går upp och slipper sonden!!!!

• Telis

Gomorron, gomorron!

Tack för telefonnumrena tjejer! Jag smsar er imorgon, med förhoppningsvis goda nyheter. Vi har väntat så länge på det där VUL:et men nu när det är så nära känns det som om vi kunde vänta lite till. Jag vill inte ha några dåliga nyheter!

Piggelin, nu är du väl långt från en dator men hoppas att ni får det riktigt härligt i Jämtland! Jag är avis.

• kängu

Telis, jag tror absolut att det kommer vara bra nyheter
    Fast man är nervös innan, jag var så nervös att jag höll på att kräkas...

• Liten med Mindre

kängu - köp billigast möjliga i någon större storlek att ta med till bb. Jag hade någon typ av stretchig operations-bh från apoteket. Ingen höjdare kanske. Men i början sväller brösten upp rejält, för att sen få en mer normal, stor form. Ta med några amningsinlägg ifall det läcker, så behöver du inte ha så många bh med till bb.

Min personliga åsikt i alla fall.

Vänner - trist med minus, men kolla igen efter längsta cykel-modellen.

Har plötsligt fått mängder att göra på jobbet, istället för ingenting, så jag ska försöka hålla mig borta under dagarna.

I övrigt så har stämningen dämpats hemma av att makens farmor blivit riktigt dålig (från en usel utgångspunkt) - så vi får se om vi skippar försöken denna ÄL.

• fru AM

Kängu: Liten kom med ett bra råd - bilig stretchig amningstop från början (kan man sedan ha som nattbehå). Köp mer anpassade amningsbehåar sedan när mjölkproduktionen stabiliserat sig.

Härifrån kan man köpa, t ex:
    www.minimundus.se/body_mamma/amningsbh.htm
    tror det är första/översta behån på sidan jag menar - Carefix amningstop. Inget under av skönhet och sensualism men jäkligt bekväm! Ha minst två att varva med. De måste ju tvättas - men torkar på ett kick.

Svar på tråden Livets stora och små frågor