• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

hej hej!

ÅÅÅÅh jag har tamejfan världens bäste man! Igår skulle vi till Coop och köpa dynor till utemöblerna. Trodde jag... Men han körde åt ett helt annat håll och helt plötsligt satt vi i varsin kajak och paddlade iväg i solen till en pytteliten ö med matsäck bestående av chokladpraliner, quinoasallad med avokado,kyckling och bacon samt alkoholfritt vin (det skulle ju köras bil hem igen sen). Så där låg vi på ett liggunderlag och bara njöt i det fantastiska vädret tills klockan blev sen och det var dags att paddla hem.

Planen var att göra det idag (ja det är ingen vanlig dag idag ) men det var fullbokat då och tur var väl det för det är ju PISSVÄDER ute!!!

Jag gör mig beredd att rapportera Telis VUL i morgon! *stretchar*

• muggles

Koko:
    Men vad skumt att de billiga testerna gav utslag fast CB inte gjorde det! Så de mäter på lägre nivåer då eller? Det låter ju nästan som om de är bättre i så fall. Var köpte du dem? Det kan jag ju hålla med om att det verkar lite dyrt med 2 paket...(jag skämtade mest). Jag har alltid fått utslag med CB på morgonen - el ja, de 2 gånger jag testat

FruCicci skrev 2009-06-09 14:10:14 följande:
    hejsantelis, varför snitt????????Det är ju faktiskt häftigt att föda barn och det gör inte så ont som man tror!
    [/citat]
    Jodå det gör ännu ondare än man kan föreställa sig...
    _koko_ skrev 2009-06-09 14:16:48 följande:
    [citat]
    Det är så svårt att säga något om förlossningar, de som haft bra upplevelser är positiva och de som haft dåliga är negativa, såklart.
    Fast vilket läger hamnar jag i? Jag hade en "bra" förlossning, jag brukar säga att den var enl Formulär A1 för den var så standard. Men kunde jag få barn utan förlossning (ok då, jag skulle kunna adoptera...) så skulle jag gärna slippa! För såå fantastiskt tyckte jag inte det var. JAg har verkligen jättesvårt att förstå den här "häftiga" känslan som ni beskriver...

AM: jag har iaf fått 37000 tillbaka så lite av dig tydligen

Bliv Fru: tack för svar - nu känns det så mycket bättre!

Förlåt alla för mitt nojande - nu ska jag skärpa mig!

Ore: är det redan RUL?! Herregud vad andras graviditeter går fort!

Tinga: vad skönt med Piffs och Puffs ätande och att de får näringslösning nu. Går de upp litegrann kanske resten löser sig också?

Sweet: jag ska testa med stickor nästa cykel och hittar jag ingen ÄL då så ska jag boka in mig på ett VUL.

LIten: trist med makens farmor!

MrsB: tack för kramen - den värmde! Hoppas din man tar sig nu trots att han är envis och jobbar.

Kängu: jag var på Victoria på Södra Larmgatan och köpte amningsbehå och de är jätteerfarna tanterna där så de kan hjälpa dig till rätt storlek. Viktigast är väl att välja en utan bygel för det ska visst kunna orsaka mjölkstockning.
    gulasidorna.eniro.se/query/what/ip/single_ad/true/geo_area/G%F6teborg/advert_code/68194641_GS/referring_what/cs/search_word/victoria%2Bunderkl%E4der
  • nennesjuttioåtta

alltså, hur länge ska man blöda efter mf och när slutar det göra ont i boobsen?!?!? Trodde jag hade kommit undan lindrigt eftersom jag knappt blödde alls i helgen men nu har det tagit ny fart... *suck*

• nennesjuttioåtta

OOh just det, lycka till på RUL, Ore!!!!!!!!!

hur gör ni för att få så jävla mycket tillbaka? jag tyckte jag fick mycket men 8000 är ju dasspapper i jämförelse!

• fru AM

Nennegumman: skit att det blöder mer och gör ont! Men du har förmodligen världens bästa man! på P!

Apropå att alla år tillbaks på skatten: Se ni till att göra något roligt för "mina "pengar

• muggles

Faktum är att de amningsbehåar jag köpte innan förlossningen passade utmärkt sedan men det kanske var för att jag inte hade så mkt mjölk? Och ändå ökade jag från stl B till D redan under grav...

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-10 08:28:20 följande:
    hur gör ni för att få så jävla mycket tillbaka? jag tyckte jag fick mycket men 8000 är ju dasspapper i jämförelse!
    JAg skulle vilja veta hur man gör för att få tillbaka ÖVERHUVUDTAGET!!!
  • nennesjuttioåtta

AM
    Tack tack! jag tror det blir en kamin för dina pengar. Inte så roligt kanske men fatta vad roligt att rulla runt på en fårfäll framför den! Rullknull!

• nennesjuttioåtta

jag har alltid fått tillbaka på skatten!

• muggles

Nenne: jäkla skit med blödningen men allt måste ju ut så det är väl bara att bita i det jäkligt sura äpplet och stå ut
    Vi får tillbaka dels pga föräldraledighet (då har jag ju haft nästan halverad inkomst under året men ändå betalat full skatt på min lön det halvåret jag jobbade) och dels pga bostadsrätten (ränteavdraget el vad det heter). Vi jämkar aldrig för då får man bara restskatt (det kanske man eg tjänar på med tanke på räntor osv men jag orkar inte med det).

Svar på tråden Livets stora och små frågor