• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Så nu har jag inboxat dit Telis. iallafall HOPPAS jag att jag gjorde rätt. Du kan väl säga om du fått mitt nummer eller ej!

• Tinga

Telis - nu har jag inboxat dig. Fast du sover väl redan sött!

• sweetstreet

och självklart tänkte jag kommentera en massa men ni skrev så mycket idag att jag läst ikapp i omgångar, så nu har jag glömt vad jag tänkte kommetnera...
    Jaja, så kan det gå. ska försöka minnas en del iallafall...

Hoppas att det blir finfina eskimåer imorgon iallafall Lappis!!!

Och EA,
    det där testet har jag sett annonser/reklam för i de gravidtidningar jag läste förra året när jag var gravid. Hm, jag är vääääldigt misstänksam över hur korrekt de verkligen visar! Iallafall så tidigt som de säger att de ska kunna visa könet.
    Hur gick det med dina trosor förresten? Blev det några och passade de????

Nenne,
    underbart att se dig inne i tråden igen vännen!!!
    Jag mailade och skcikade sms till dig. Hm, hoppas du fått dem...

Vänner,
    trist med minus, men testa igen om några dagar tycker jag!

Tinga
    underbart att maten går bättre nu! Och vad skönt att de ska få näringslösning ett tag för att ytterligare lägga på sig. Det var en superbra lösning (i dubbel bemärkelse haha ) tycker jag!!
    Bra att slippa sond nu och förhoppningsvis slipper de sonden senare också.
    Ni är på rätt väg nu! Jippie!!!

Page,
    jag kan skicka genast ju om du vill. Kokosen verkar ju vara mer än lovligt seeeeg, moahahahahahah!

Mrs B,
    skönt att ha maken hemma, men du får binda honom i sängen! Har ni inga handbojor?!?!?!!???

Cicci,
    härligt att se dig i tråden gumman!!!!
    Hoppas allt är super och att Viktor tycker det är kul att vara STORebror!!!!!
    Fina namn tycker jag med även om jag tycker att just Emelie är lite utjatat, MEN det beror nog endast på att det är ett av de vanligaste tjejnamnen här i USA. Var och varannan tjej vuxen eller barn, här heter fasiken Emelie....!!!!!
    Men det är jättefint.

Snaily och BS,
    hahaha så i har diskuterat Cesar! haha!
    Jag bar ÄLSKADE Southparkavsnittet som du pratade om Snaily!!!!! Det är heeelt underbart!!!!!
    Pffft!!!!!
    Har sett ett par program här med honom också och kunde då bara konstatera att han verkligen är precis som med cartman!!!
    Oj jag älskar Southpark! Koko avis att ni ahr ALLA säsonger!!!
    Ett av mina favvoavsnitt som vi har inspelat är det med J-Lo och Ben Affleck!!!! Hahahaha! Jag garvar läppen av mig VARJE gång jag kollar det! Sååååå underbart!!!!
    Taco taco burrrrito burrrito...!

Mugglan,
    skitkonstigt med dina spottings och din sega tant. kanske ska ta ett test ndå?!
    Och även ringa gyn och boka tid för en koll???????

Och GRATTIS till alla er som fick skattepengar tillbaks! GÖTT!!!!

• snaily

Sweet - taco taco-avsnittet är makens favorit Han har oxå alla säsonger (som är släppta på dvd i Sverige iaf). Såg ett avsnitt ikväll där Mr Garrison gör ett könsbyte, Kyle gör en extreme make over och blir en lång svart man och hans pappa gör en ännu värre make over och blir en delfin - helt sjukt!

Ska väl också ge upp för ikväll... känns bara så bakvänt att gå och lägga sig innan solen gjort det!

• snaily

Tinga, härligt med killarnas viktuppgång, wohooo!! Låter smart med energirik näringslösning!

• sweetstreet

Nu ska jag snart gå och hämta lilltjejen på dagis.
    Mmm njuter av att detta innebär ca 5 minuters proemnad från jobbet istället för dryga timmen!!!! Och sedan ca 5 min hem!

ha det bra så länge tjejer!!!

• Page

Tinga, härligt med killarnas viktuppgång!! Och jag hoppas att de får ännu mer skjuts av näringslösningen. Hoppas att det smakar godare än vuxenvarianterna (de är rena skräcken).

Vickan, gott med glass! J har kört en del glass så det har blivit en och annan åt mig också. Fast sommartid är det mjukglass som gäller för mig.

Snaily och BS, Cesar har pondus, utstrålning och stort kunnande (inom sitt område) och det är väl sånt som gör honom så tilltalande. Tycker mig minnas att jag tyckte de flesta manliga lärare var läckra, speciellt litteraturlärarna.

Vad roligt för er som får tillbaka på skatten (ett bra sparande)!! Själv får jag betala, men det är en liten summa så det känns ok. J fick tillbaka över 200 i vintras så jag ska inte klaga.

• Page

Trevlig promenad Sweet! Inboxar dig min adress för framtida bruk!

• Piggelin1

hej tjejer!

Tittar in en snabbis mitt i packningen, imorgon lunch drar vi till Jämtland.

Telis - jag vill också ha sms - jag kommer ju tyvärr inte ha möjlighet att gå in här igen förrän efter helgen... Möjligen om jag snikar lite på brorsdotterns laptop framåt helgen, men annars får jag försöka klara mig

Förstod att Vänner fått minus - trist, hoppas & tror ändå att du är lite av en frögurka, så att det snart tar sig för dig!

Tinga - grattis till viktuppgången! ...och vad gott att de slipper bli sondmatade med näringslösningen!

Muggles - var det minus för dig med? trist i så fall!
    Har typ 40 sidor att läsa ikapp & jag inser att det är ganska kört...

MrsB, förstod att mannen din råkade illa ut i helgen som gick - håller tummarna att det inte återkommer.

Allt väl med dig, Frejis?

Nenne, har ju redan mailat, men skickar kramar via tråden också!

Vad lyxigt det var med bara två dagars jobb denna veckan Både mån & tis har varit hektiska, men samtidigt väldigt roliga - mer sånt! Fast det blir dåligt med tid att hänga här, det är en nackdel

Funkar BT bättre nu förresten?!

• Piggelin1

Aha, så man år tillbaka på skatten nu - det har jag missat att kolla upp! Vet bara att jag får rätt mkt, klart välkommet tillskott!!
    Måste nog kolla...

Svar på tråden Livets stora och små frågor