• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Ore - Jag har förresten aldrig haft problem i USA, trots att mitt tilltalsnamn är mitt andranamn? Tulltjänstemannen kanske hade en dålig dag?

• Ore

Koko: Antagligen... Det lustiga är att den kompisen jag reste med hade EXAKT likadant (andranamnet före första), och vi hade fyllt i alla uppgifter likadant (dvs med det namn som står först i passet som andranamn...)

Men när jag skulle igenom tullen så fick jag höra att det var olagligt att ha andranamnet före förnamnet!??

Angående lilltjejen så har jag ju sagt att det är en bebis, inte flera... Men att hon blev en så ivrig försvarare av detta faktum var oväntat, men hon är så jättesöt. Hon sprang omkring på helgens kalas och sa till alla att "det är EN bebis!"...

• Frejis

Vill ni att mina myom ska bestämma när vi får äta lunch? Uppriktigt sagt så vet jag aldrig eftersom min kropp får för sig att strula till det så fort jag har planerat någonting. Fredag låter annars som en bra dag och en gemensam trådlunch vore ju en trevlig avslutning på veckan. Vad säger ni om det?

Cicci, jättefina namn som ni har valt och det är knepigt att välja ett favorit. Hoppas att ni snart kan enas om det!

Telis, när det gäller vaginala förlossningar låter du precis som jag. Skönt att det iaf finns en till som inte vill föda vaginalt jag vill faktiskt inte ha snitt heller, men hellre det än en s k vanlig förlossning eftersom bebisen måste ju komma ut på något sätt När jag senast var hos barnmorskan och tog upp ämnet fick jag Gudrun Abascals bok "Att föda" och när jag läser den känner jag ännu tydligare att nej, det här vill jag absolut inte gå genom. Kanske om det blir barn nr 2, kanske kanske kanse
    Min doktor på MVC skickade en remiss för ett samtal om kejsarsnitt till DS för ett tag sedan, men jag har inte fått någon kallelse dit ännu. Undrar lite vad det innebär, menar de att jag inte får föda själv pga graviditetskomplikationer, eller menar de att jag självklart ska föda själv... hm, ska dit på återbesök på torsdag och får förhoppningsvis klarhet i denna fråga.

BS - jaha, så du är förtjust i Cesar Har sett ett par program eftersom det hittils har konkurrerat med City akuten, Spårlöst försvunnen (skräp, fast trevligt och ännu tidigare med ett sent träningspass.

EA - ska skicka lite progg till dig imorgon

• fru AM
    Ore skrev 2009-06-09 15:27:10 följande:
    Oh, skatteåterbäring. Måste kolla mitt konto...Wiihii, jag också! (Nästan 13000 kr... Shopping???)
    Innebär detta att de drar pengar från mitt konto (eftersom jag är skyldig restskatt) och sätter in på era konton!?
  • fru AM

Cesar gillar t o m jag - trots att jag är ganska ointresserad av hans expertisområde ...

• Lapinette

AM - så är det nog för jag har nästan tomt på mitt konto och är skyldig staten lite drygt det som nu finns på Ores konto.

Gällande lunch på fredag så kanske, kanske, kanske jag hänger på.

• fru AM

Då undrar jag vem av er som fått mina 54.000!?

Lapinette skrev 2009-06-09 15:46:13 följande:
    AM - så är det nog för jag har nästan tomt på mitt konto och är skyldig staten lite drygt det som nu finns på Ores konto. Gällande lunch på fredag så kanske, kanske, kanske jag hänger på.
  • fru AM

Jag kan luncha på fredag! Vart vill Myomet att vi ska gå, Frejis?

• Frejis

A M - Eller så jämnar de ut det inom familjen vi går ju totalt sett back eftersom maken betalat in betydligt mer än vad jag har fått tillbaka.

Svar på tråden Livets stora och små frågor