• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Oj, nu råkade jag visst svara Cicci också trots att jag inte hade hunnit läsa hennes inlägg innan.

• FruCicci

DS är förövrigt helt fantastiskt att föda på (även om jag inte har hunnit vara på ngt förlossningsrum särskillt länge )

Jag åt folsyra hela gravidteten, sen åt jag Mitt val kvinna, niferex (fr v 14)och berocca med... skadar ju inte med lite extra vitaminer!

• _koko_

Hej cicci!! Jättefin melodi i dotterns namn! Och bränt popcorn var verkligen en bra liknelse.

• Lapinette

Tror jag förstår tankesättet Telis. Själv har jag ju inte kommit så långt som att tänka på förlossning. Tror som lilla adoptivdottern att vårt barn kommer att komma med flyg.

• _koko_

Telis - Låter ju som att du är en klockren kandidat för aurora-samtal... Det är så svårt att säga något om förlossningar, de som haft bra upplevelser är positiva och de som haft dåliga är negativa, såklart.

• FruCicci

hej kokosen

telis, du måste fokusera på allt som är positivt med att föda fram ett barn!!!!!!!!!!!!!!
    min kompis födde fram en kille på 4700 g och stort huvud, dety gick hur bra som helst och hon sprack inte ett smack!
    man hör bara de historierna som inte är angenäma, vilket är så trist för de är ju dem man fokusrar på.
    Jag har fött barn helt naturligt och dottern var inte helt liten närhon kom, och jag tycker inte att det gör så ont alls.
    Det som gör ont enligt mig är värkarna innan, och dessa kan man ju faktiskt slippa med epidural, då känns det inte så mycket alls!
    men men... alla gör som de cill, försöker inte få dig att göra annorlunda, bara tänka lite annorlunda

• Telis

Lappis, jag tror att dom allra sötaste bebisarna kommer med flyg. Och garanterat så slipper man inkontinens, framfall och förlossningsdepressioner, så nog kan man få barn på sämre sätt.

koko, jag kommer inte hinna sätta mig i stolen på inskrivningen innan det ämnet kommer upp, det lovar jag.

(peppar, peppar, förlossningar och inskrivningar är låååååååångt bort, vi ska ju överleva ett VUL först. )

• _koko_

lappis - Skulle det bli så att ert barn kommer med flyg är det ju helt fantastiskt ändå. Sällan kommer väl ett barn vara så efterlängtat! Sen är det förstås hemskt sorgligt och orättvist att ni isf fått kämpa så länge utan resultat, men för barnet som ni då adopterar har plötsligt rättvisan infunnit sig. Hmm, det var svårt att formulera på något vettigt sätt, hoppas du förstår vad jag menar...

• Telis

Cicci, jättefina namn! Och låter jättebra ihop! Inte alls som Bengt Herman Åsa-Nisse.

• _koko_

telis - Jag ignorerar torsdagen aktivt just nu, livrädd för att jinxa något.

Svar på tråden Livets stora och små frågor