• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

när ska vi luncha då????????????
    kunde inte nästan alla denna veckan???

• FruCicci

torsdag den 11 juni.... tänk att den är här snart pickande litet hjärta!!!!

• _koko_

cicci - jag har föreslagit fredag, men funderar nu på om inte frejis ska få bestämma en dag när hon vaknar och känner att idag är en bra dag! Jag kan nämligen alla dagar den här veckan fortfarande (vilket nu iofs bara är 3 kvar).

• FruCicci

japp, vi låter Frejjan bestämma då!

• _koko_

Och om det inte blivit något i morgon eller på torsdag så tar vi fredag, ok alla?

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-06-09 14:16:48 följande:
    Telis - Låter ju som att du är en klockren kandidat för aurora-samtal... Det är så svårt att säga något om förlossningar, de som haft bra upplevelser är positiva och de som haft dåliga är negativa, såklart.
    Då tillhör jag väl minoriteten som haft snabba och egentligen "bra" förlossningar men gjort om det till "dåliga" i huvudet ...

Borde finnas omvänd minoritet då ...
  • _koko_

AM - Tack! Det var ju riktigt allvarligt när det gällde fosterskador!!

Äsch, menar du att man inte ska generalisera??

• Ore

Muggles: Trist med tant. Men på't igen bara

Nix, inga mjölkprodukter till frukosten (men det kändes litet fel att varken ha min onyttiga oboy eller mer nyttiga youghurt). Ska nog köpa litet proviva eller nåt att dricka till frukost... Eller ska jag satsa på gröt? Aaah, dessa oviktiga beslut

Lär väl få se på nästa besök hos BM om järnvärdet är bra eller inte...

Sidan 495 härnäst.

• kängu

Läskigt med fosterskador o A-vitamin!!

Ang. förlossningar så tycker jag att det viktigaste är att kvinnan själv får bestämma, oavsett om hon vill ha en vaginal förlossning eller snitt. Samma sak gäller för amning (amma/inte amma).

Jag radar upp mina vitaminer också då: Vitamax kvinna 1/dag, Omega 3 1-2/dag, C-vitamin brus 1/dag + Duroferon 1/dag (järntillskott).

Koko, jasså man märker inte alltid när slemmisen går? Intressant!

Svar på tråden Livets stora och små frågor