• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

muggles - Hahahaha, jag tycker du ska börja med ett gravtest. Skämt åsido, jag förstår att det är frustrerande!! Jag köpte billiga stickor på nätet som jag började testa med väldigt tidigt (typ dag 8-10), när de sen började ge svagt utslag började jag testa 2 gånger per dag och när det blev lite starkare kompletterade jag med CB. Då behöver det inte bli så dyrt och jag hittade ändå ÄL.

• Telis

Muggles, enligt min BM ska man äta folsyra från en månad innan man blir gravid tills tolfte veckan. Hahaha, en månad - jag har f-n ätit det i tre år nu.

• muggles

Ego:
    Det konstiga var att första ggn efter jag tog ut spiralen då vet jag att vi prickade ÄL för jag hade både en ÄL-blödning och värkande äggstockar och sedan hade vi sex dagen efter. Och det var den gången som jag hade vad jag trodde var en nidis (på dag 20 i cykeln) och en massa grav-symptom (ilande bröst, värsta PMS-humöret mm). Sedan kom ju mensen för tidigt vilket jag trodde var skumt. Nu börjar jag luta åt att mensen inte kom för tidigt då utan jag har helt enkelt fått en kortare cykel. Jag mitt dumma nöt har gått och räknat med att min cykel ska vara 28 dgr som förut men nu börjar jag se ett mönster i det här. Finns det ngn som har några kloka funderingar att komma med?
    *over and out*

• _koko_

kängu - Jag märkte aldrig av någon slempropp, hade en del förvärkar jag med på slutet (på kvällarna, men de gjorde inte ont), på måndagen pajjade magen, på tisdag mådde jag bra igen och på onsdag före lunch var conny född.

• Telis

Ja, precis, jag tog Omega 6 för att det skulle vara bra mot endo, precis som koko.

BS, jag hoppas att jag inte behöver tjata.

• Telis

Muggles, jag kan tyvärr inte hjälpa till, jag hade regelbundna menstruationer (och se vad det hjälpte mig ). Spottings hade jag iofs en sommar men dom försvann av sig själva sen.

• Lapinette

muggles - sorry, hänger inte med alls... dag 21 och 28, nidis, hit och så dit!

BS - nej, har ingen susning om vem Cesar är. På måndagar tränar jag normalt sett men tror att även om jag skulle vara hemma så skulle nog den där Cesar fladdra förbi utan jag höjt på ögonbrynen. Vad är speciellt med denna karl? Är han naken på tv?

Telis - ja, folsyra har man nog fått i sig så det ska räcka och bli över.

• muggles

Telis: jag fick också rådet 3 mån innan och du har rätt, tom v12. Hade glömt det... Men det var ngn på MVC som gav en kommentar när jag var gravid att hade man inte ätit folsyra innan man blev gravid var det nästan ingen mening... Men vem vet om den personen har rätt? Alla säger ju olika.

koko: äh jag skiter i kostnaden egentligen - överklassen skyr inga medel MOAHAHAHAAA. Nä men allvarligt talat - eftersom jag har en släng av kontrollbehov mår jag sämre av att inte veta hur min kropp beter sig och när jag ska ha mens (och ÄL!) än av att betala lite extra för stickor.

Och min tant är visserligen smygande men inte så smygande, tampong behövs allt även om det kommer lite. Har för mig att när jag pappersmuffade inför min Moa-BIM så behövde jag aldrig tampong, utan det kom bara lite lite och inte under flera dagar heller.

• Lapinette

muggles - kopierar helt och fullt Telis inlägg.

Svar på tråden Livets stora och små frågor