• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

koko, ja ett snitt på SÖS skulle sitta som handen i handsken.

• Lapinette

Han som tar studenten imorgon är född på SÖS *minnen*.

• _koko_

muggles - Jaså du din Big Spender! Eftersom min äl-stegring verkar vara över så fort (gav med CB inget utslag på morgonen, fullt på kvällen och sen inget morgonen efter igen, men med de billiga stickorna kunde jag se att det var på g på morgonen och slapp missa haricoten), skulle det inte ens ha räckt med två paket i månaden och då börjar det svida iaf för mig...

• BrudSommar2006

Muggles, själv har jag ju haft en cykel på 22 - 25 dagar så jag vet faktiskt inte. Jag har alltid fått börja testa jättetidigt för säkerhets skull.

Koko, ja, Iris är född på KS så om det nu blir Danderyd så blir det en ny erfarenhet!

• _koko_

telis - Jag gjorde min första laparoscopi på sös i dec 06 (ja, det minns ni väl här i tråden? ) och blev väldigt väl omhändertagen där också. Minns att det var nära förlossningen och att jag blev både ledsen och peppad av att se nervösa blivande föräldrar och lyckliga nyblivna...

• FruCicci

hejsan

telis, varför snitt????????
    Det är ju faktiskt häftigt att föda barn och det gör inte så ont som man tror!

nenne, fan med, läste i kapp, men
    gött att du är så positiv...

AM, ååå jag vill med gå på skolavslutning...
    3 dagar utan att bajsa! Herregud, min dotter fräser iväg i blöjan så fort hon käkat! Det luktar brännt popcorn här för jämnan!

lappis, måste bara säga att det låter ju toppen med FET. Hoppas nu att det är bnra nyheter i morgon! Och med det långtidsodling!

BS, sååååå roligt att luncha i fredags!
    Vad mycket vi hann prata om o vad bra att kalaset blev lyckat för Iris!

Mugglan!
    Att du inte ringer och ber om en gyn tid! Gör ett VUL!! Det gjorde jag efter aborten, för att se hur det såg ut i musen och de kan ju se ungefär hur lång tid det är till ÄL. Efter min abort så hade ju jag mens efter 3 veckor, det var då jag ringde dig och trodde först det var en nidis! Orkade inte med detta osäkra - så jag gjorde vul och sen testade jag med stickor. Hade ÄL sen på dag 16-17, konstigt nog... tur att jag köpte ett paket stickor till!
    tycker det låter konstigt om mensen helt plötsligt ska komma på dag 21.-... skulle också göra ett gravtest om jag var du

EGO, lilla tjejen ska heta Emelie eller Louise, men vi vet fortfarande inte vilket det blir. Leonor fick jag ju inte igenom, maken vill verkligen inte det!
    Emelie Maria Louise, fast vilket som blir tilltals namn är som sagt inte klart, typiskt oss!
    Kallar henne Oscaria i bland
    På bvc idag vägde hon 3500 g o var 51 cm, så hon blir större o större.
    I dag är hon precis 2 veckor! Tiden går såååååå fort!
    skulle haft BF idag ju!

• Lapinette

Jag har en cykel på 28-31 dagar och brukar börja testa på dag 10-11. Normalt brukar jag förbruka 2-3 stickor men denna gång rök 6!!! Men, men förhoppningsvis behöver jag inte testa mer. Asflabb ... går ni på den??!

• Telis

Lappis, vill och vill ... egentligen vill jag inte föda barn alls. Men jag tycker att det verkar så gräsligt otäckt med vaginala förlossningar, för att det gör så ont att man tror att man ska dö, för att det tar så lång tid (om man inte heter Cicci ), för att man ska spricka och sen inte läka ihop ordentligt, för att man ska bli inkontinent på alla möjliga vis för resten av livet, för att man ska tappa kontrollen, för att det ändå kan bli akutsnitt, osv osv. Jag har miljoner skräckvisioner.

Svar på tråden Livets stora och små frågor