• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Snaily, vad skönt att höra för jag tycker också instinktivt att Cesars metoder verkar vettiga. Men samtidigt så hänger det en massa folk på forumet som påstår sig vara mycket kunniga och de kan bli helt rabiata om man nämner metoder som påminner om Cesars. Det är helt ok att man har olika erfarenheter och uppfostringsmetoder, men hjälp vad många är otrevliga där! "sannigsägare" som verkar tycka att det är ok att säga vad som helst bara för att "man är ärlig och vet bäst". Otäckt! Förmodligen som FL...

• nennesjuttioåtta

skrev jag förresten att jag ska till gyn på torsdag?

• Page

Nenne, minns inte alls hur länge de ska äta kattungefoder. Konstigt med hängbuken, hon verkar så livlig och borde bränna extrakalorier.

• kängu

Page, håll dig borta från hundforumen!!! Det huserar mycket galningar där!!! Jag tycker Cesars metoder är bra, delvis, gillar inte allt men man kan plocka ur "russinen". Läs gärna hans bok som Snaily tipsade om!

• snaily

Page, ungefär som FL ja Jag har en teori om att en del av de människor som blir jätteprovocerade av Cesars metoder är personer som VILL se sin hund som en bebis och inte en hund, och inte är beredda att förändra sitt tankesätt... skrev nånting sånt i en tråd här i forumet förut och fick en massa skit för det, så nu får jag väl passa mig!

• snaily

Nenne - sommaren = då man kan knäppa upp skoteroverallen lite mitt på dagen. (Skotern står ju redo mitt på gården ifall det kanske kommer lite sommarsnö.)
    Kattungefoder - tills de vuxit färdigt typ, eller tills de börjar bli för mulliga

• Liten med Mindre

Åhå - börjar tro att det är med hundar som med andra barn - varje metod/metodiker har sina anhängare, som glatt "smutskastar" konkurrenterna. Sen finns det de som (oftast) är tysta i frågan och plockar russinen ur alla kakor.

Kan man tillämpa Anna Wahlgren eller 5 min-metoden på valpar?

(tuggar frenetiskt på alla russin så ingen tar dem ifrån mig när de upptäcker sina russinlösa kakor)

• Liten med Mindre

Sväljer en bit gruyère uppepå för att vara rädd om tänderna. En bra ursäkt att lukta ost...

• snaily

Liten, jag gillar inte russin i mina kakor Jag brukar ge dem till hunden... russinen alltså.

Svar på tråden Livets stora och små frågor