• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Hos oss blir det nog inget UL förrän i vecka 18 vad jag vet.

Hos min gamla BM var de inte alls informerade om vad man fick och inte fick äta, det var helt otroligt vad usla de var när jag tänker efter!

Blivande, hur var det, ni fortsätter försöka själva fram tills i augusti?

• Blivande fru L

Jag gjorde min förlossningspraktik både på BB Sthlm och vanliga förlossningen på Danderyd, åtta veckor på vardera ställe. Gillade båda, men jag födde ju iofs inte barn själv...

• Telis

koko, ja just det ja, vecka 18 är det ju, och inte vecka 12. Galet! Fast å andra sidan verkar jättemånga göra KUB nu för tiden, även yngre, så då blir det ju ett lite tidigare.

• Page

Telis, stackars korkade man som inte insåg hur nära döden han var!

• _koko_

*vinkar till blivande fruL*

telis - Äsch, du kan väl komma ändå och titta på när vi andra äter?

• nennesjuttioåtta

Telis
    PWAahahahahah!!! Verkade han självmordsbenägen i övrigt?

• Telis

Blivande fru L, berätta mer! Spelar det någon roll vilken man väljer? Finns det för- och nackdelar med båda? (Förutom det där med vilket våningsplan dom ligger på. )

• nennesjuttioåtta

märks att BT är sig lit igen, det bara haglar in inlägg så jag hinner inte med att jobba!

• Fru E

*vin vink till blivande fru L*
    hur går det för er ;-?

Hänger inte alls med i ert tempo idag och ska snart bli en levande nåldyna *ryser*

Jasså är det genom vanligt samlag som man blir gravid

Svar på tråden Livets stora och små frågor