• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Lappis: Håller tummarna för att eskimåerna klarar upptining, och långtidsodling!!!

Frejis: Hoppas, hoppas du slipper ha så ont igen. Att kunna promenera måste kännas härligt, i jämförelse med att bara ligga still (även om det inte blir så värst långt...)

Vänner: Precis som BS så är jag nyfiken på när BIM är...!

Kängu: Förvärkar, är det dags snart tro? *spännande*

MrsB: Min vilopuls ligger normalt kring 55 (när jag inte är gravid), och jag tränar en hel del. Bland mina klubbkompisar är det rätt vanligt med vilopuls 45-60. Har hört om elitidrottare inom konditionssporter som kan ha vilopuls på 35-40, men det ska inte vara bra att ha alltför låg vilopuls heller, vill jag minnas...

• Liten med Mindre

MrsB - jag hade liksom Ore en vilopuls runt 55 när jag var i form. Nu har jag inte kollat på evigheter - är ur form...

Var det inte Gunde som hade en vilopuls på 30 någonting?

• Ore

Oj, hade visst missat att läsa de två sista sidorna, där fick jag ju svar på Vänners BIM. Låter som det kan bli ett plus, håller tummarna!

Dagens frukost innehöll bl.a. smörgåsar med leverpastej och juice berikad med järn och folsyra. Torkade aprikoser uppbunkrade i "godislådan" på mitt kontor, och ikväll blir det mer jordgubbar

• Liten med Mindre

Ore - på väg mot Ironlady...

• snaily

Har inte hunnit läsa ikapp ordentligt pga struligt BT...
    men...
    Muggles - skit med tant! Vi får väl hoppas att min gyn har fel i just det här fallet! Precis som du beskriver hade jag denna cykel...

Lappis, vad spännande med upptining, hoppas det blir några som går att långtidsodla! Håller alla tummar!

Kängu, oj vad det närmar sig nu! Inte klokt vad tiden går fort!

Page, oj vad skoj med valpen! Vilken gullig liten råtta! Får ni hem den i augusti nånting?

Här är jobbveckan pajad redan på tisdagen då jag fått reda på att jag ska göra ett skräckuppdrag på fredag Och jag som är världsbäst på att oroa mig i förväg för saker.

• Liten med Mindre

Snaily - kan du göra något för att mildra skräcken för fredagens uppdrag, före fredag?

Muggles - trist med strulig tant. Är det vanligt efter spiral? Eller är det nåt annat tro?

• Liten med Mindre

Hmm...har börjat ha med lite ost till jobbet, för att försöka stävja godissuget som blivit enormt under ledigheten - men idag blev det gruyère, och varken osten eller jag luktar hallon nu. Får nog leta upp tandborsten i lådorna...

Men gott var det!

• snaily

Liten, ja hmm, försöka inte tänka på eländet För sent att börja styrketräna för att bli Pippi-stark till på fredag va?

Vänner, rida på plusvågen kanske?

• Lapinette

Telis - du får gärna inboxa mig informationen från Danmark (är den på danska!) gällande alternativmedicin. 30 % LÄGRE låter inte alls bra!

Vänner - håller tummarna för att tanten uteblir och att det blir ett plus på stickan.

nenne - var är du??!!! Försökte också lokalisera nenne i lördags dock utanför Råsunda då vi åkte förbi där när vi skulle storhandla.

Page - känner inte heller igen dig!

• nennesjuttioåtta

Telis
    inboxa mig den där udnersökningen med!

Fast jag hade ändå tänkt skippa akun i höst...

Såg ni mig inte när jag sprang naken över planen och stämplade nolla på Zlatans lår (det var så högt jag nådde när jag hoppade)??????

Jag mår ganska bra, ska till läkarn på torsdag och kolla upp så allt är borta putsväck och boka in ny ivf efter sommaren.

Vänner
    haHAAA! Seglar du upp som en gubbe ur lådan med ett plus bara så där?!?!

Page
    När kommer korven?!?! Ozzy är ju ascoolt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor