• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Telis igen, jag är också trött men inte lika trött som jag var förra gången faktiskt, då gick jag och lade mig klockan åtta varje kväll flera månader i sträck minns jag.

Iris hade massor med skorv som vi kämpade i omgångar för att bli av med, Borago var ju det som fungerade bäst, acetylsalisyrvaselinet eller vad det hette var en total mardröm. Nu har hon lite, lite gult i hårbotten om man tittar uppifrån i solljus men det är så lite så det märks inte så det får vara.

• viktualia

Vänner - spännade!!

MrsB - alltid hemskt jobbigt när man inte fått besked, men skönt att maken är hemma igen!

Ego - jag hade laddat för värsta striden på jobbet. Den uteblev. På flera stridsfronter. Inser att jag gillar kaos.. för jag är nästan besviken.. hm....

• BrudSommar2006

Mrs B, skönt att maken är hemma igen, hoppas att ni får vara friska nu.

Kängu, Tens-apparat verkar obehagligt, tror inte att det är något för mig, men det ska bli intressant att höra om det fungerar "live".

• viktualia

Page förresten.. du kan ju inte bara byta bild sådär... jag kände ju knappt igen dig.... fniss!

• Vännerfan

BS, Jag är ju så oregelbunden att jag inte riktigt vet hur jag ska räkna. Men har för mig att det står på testet att man ska ta medelvärde på de senaste 3 cyklerna. I så fall är det bim i morgon trodde jag men idag (!) har jag insett att det måste vara bim idag! Men som sagt, jag varierar mellan 22-31 dagar och idag är det dag 28.

• Izzie

Skyndar mig att skriva några rader för jag blir utslängd från BT precis HELA tiden...

Nenne - Jag blev verkligen så glad över att höra att ni tagit det hela så bra! Att ni ser på det så postivt det går och att hoppet i allra högsta grad lever kvar. Massor av kramar!

Mrs B - Fy vad otäckt med din man. Jag förstår verkligen att du blev jätterädd med tanke på svärfar och så... Hoppas att de hittar orsaken och att han piggar på sig snabbt nu. Kram!

Vänner - Åh så spännande! Testa, testa, testa!!!

LAppis - Håller tummarna för att allt går som det ska nu i veckan!!!

Frejis - Skönt att du har mindre ont och att du kunnat röra dig lite! Var rädd om dig! kram!

Ego - Spenderade helgen på Varbergs Kurort och njöt av spabehandlingar tillsammans med maken! Kan varmt rekommenderas. Underbar mat!!! Så härligt med morgonpromenad utmed havet och sen härlig frukost på terrassen... Sämre kan man ha det!

Nä, nu ropar maken. Nu blir det färska jordgubbar framför tvn!

• Vännerfan

WOW, två inlägg på raken som kom med!

Vickan, Då är du inte som mig. Jag gillar INTE kaos, särskilt inte på jobbet! Vilken dramatik ni verkar ha det på er arbetsplats!

• Vännerfan

WOW, två inlägg på raken som kom med!

Vickan, Då är du inte som mig. Jag gillar INTE kaos, särskilt inte på jobbet! Vilken dramatik ni verkar ha det på er arbetsplats!

• Vännerfan

Ha ha, och så det förra som kom med 2 ggr för att JAG klantade mig...

• viktualia

Vänner - japp eller så är det mitt kaxiga sätt som driver fram allt kaos... *fnitter* Näerå.. jag jobbar mitt i en viss sorts storm och jag har ju verkligen VALT detta! Hetluften är skoj (och som tur är slipper jag mediabevakning än så länge)

Svar på tråden Livets stora och små frågor