• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

liten: storsonen hade lite skorv ända tills han var 8 ... försvann med huvudluskuren (oljebaserad)... Livias skorv kom inte tillbaka efter sista boragokuren (kanske när hon var ett år). Det är uppenbart olika!

Om du tycker borago är kladdigt (vilket det ju är när bebisarna fått hår) så kör en oljeinpackning i stället. Babyolja eller mandelolja eller liknande. Låt sitta i en stund. Kamma bort skorven med fintandad kam och tvätta bort oljan (ta schampo inna du tar vatten i håret så går oljan bort lättare)

Sorry - inga snuskidéer från mig just nu (svårt att låta dem samsas med skorvtips i huvudet! )

• Liten med Mindre

AM - funderade på olja. Vi har visserligen borago hemma. Fast det kanske inte gör nytta bara en gång...

• _koko_

Jag räcker upp handen som en av de som inte orkar skriva något just nu... Plus att jag ju fatkiskt försöker jobba lite idag.

lappis - Oj, spännande!!!

liten - Conny har precis blivit av med sin sista skorv. Eftersom han har så mycket hår har vi inte heller brytt oss om det, det syns ju ändå inte. Prova att pilla/kamma bort lite skorpor och se om det kommer tillbaka, skulle tro att det inte gör det.

Skamliga förslag - Ni kan väl gå med i rullklubben?

• fru AM

Jodå, Liten - Borago gjorde nytta på Livia som engångsbehandling också. Men kanske du också har hemma (tror nämligen det funkar med alla typer av olja, inkl olivolja - fast barnet kanske luktar lite märkligt efteråt )

• fru AM

fru AM skrev 2009-06-08 16:15:09 följande:

Jodå, Liten - Borago gjorde nytta på Livia som engångsbehandling också. Men kanske du också har hemma (tror nämligen det funkar med alla typer av olja, inkl olivolja - fast barnet kanske luktar lite märkligt efteråt )
    Helt obegripligt skulle vara MEN OLJA KANSKE DU OCKSÅ HAR HEMMA?
  • fru AM

Nu säger jag hej för kvällen! Ska laga mat nu ... Hej!

• sweetstreet

En fråga från en okunnig. vad är skorv???

Och så vill jag faktsikt passa på att tacka Liten för dinoch din mans jättefina kommentar på bloggen (inlägget jag skrev inför Lilltjejens 1-årsdag)!! Det var supergulligt!
    Jag blev extra snopen av att maken din hade kommenterat!
    Och du, jo jag sover ju såklart. Fast mitt dygn ligger ju lite efter ert...

Lappis!
    Låter jätterbra med långtidsodling tycker jag!

Och ang onsdagens ev ursäkt så var ju AMs förslag utmärkt!!!! matförgiftning eller kräksjuka! Då kanske inte folk ringer och "stör" heller. Man får säga att man är däckad....
    Å jag håller mina tummar så hårt så hårt nu!!!!!!!!

• Lapinette

Mitt stora problem är att jag är så obota dålig på att ljuga! Verkligen skitdålig men jobbar starkt på det.

• sweetstreet

Snuskiga idéer är det tyvärr torka på här jiust nu. fasisken jag tycker det är lite torr överlag just nu...
    För mycket annat... Suck!
    Tyvärr.

Träfade förresten en bebis i lördags på Lillskruttans 1-årskalas. En av våra kompisar här fick barn i mars så hon var liiiiiten! Oj! Jag hade liksom glömt bort hur det kändes att hålla en sådan där ltie knodd!!!!!!
    Men det var mysigt!!!
    Nästan så man fick lite lite lite bebislängtan...
    fast sedan tänkte jag på hur trött jag var och alla sömnlösa nätter och då kändes det så skönt att man har första året bakom sig! Även omd et varit störtmysigt det med!

Förresten upptäckte jag att jag nog kasnke är hemsk!!!!!!!
    För den där lilla bebisen var ju på sitt bebisvis väldigt msig, MEN jag tycte verkligen att hon var ganska ful!!
    FÅR man TÄNKA så?!?!?!?!???
    usch! Det var t o m så illa att jag bara inte kunde säga "Å vad söt hon är" för jag tyckte det klingade superfalskt i munnen. Så jag lyckades haspla ur mig att hon var fin. Och det var hon ju. Det är ju faktiskt alla abrn tycker jag, aovsett hur de set ut.
    Men fy vad hemsk jag kände mig sedan. Usch!!!!!!!!!

• sweetstreet

Men lappis!
    Du kan ju vara superkort på telefon då när du ringer din mamma. Skyll på att du måste kräkas...! hahah!
    Det är ju de fina med kräksjuka eller andra magåkommor....!!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor