• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Sweet - så klart man får tänka så. Själv tycker jag att alla nyfödda är fula MEN det finns undantag och åter igen, eftersom jag är dålig på att ljuga undviker jag att komma med kommentarer om nyfödda.

• Lapinette

Det är ju också så att jag jättegärna vill närvara när brorsonen tar studenten. Har planerat att ta ut en halvdag ledigt och stå på skolgården med typ skumpa och blommor att hänga runt halsen. Sen har vi köpte en jättefin resväska i present. F'n, de där små bara MÅSTE klara upptiningen.

• Lapinette

Känner redan att onsdagen inte kommer att bli så kreativ.... vänta på telefonsamtal och sen ska jag hoppa in i duschen och svida om till den nyinköpta klänningen (maken köpte en åt mig i helgen) eller blir det mysbyxor och in i bilen till Uppsala.

• Liten med Mindre

Sweet - det du skrev var bara så vackert att jag bad honom läsa med.

Vet ju att du ligger 6 timmar efter oss - men det känns så jättesent med halv fem på morgonen.

Håller med om att det är svårt att säga att andra bebisar är vackra när jag inte tycker det. Ofta finns det någon fin kompromiss att använda sig av, som "fin" till exempel. Tur för mig så är de flesta av närmsta släktens barn riktiga gullungar med.

• sweetstreet

Å lappis! Jag förstår att det är jävligt jobbigt detta att inte VETA! Att inte ha kontroll. Allt hänger på "om ditt och om datt..." Inget du kan styra över.
    FAN! Skitjobbigt!!!!
    Stor kram gumman!!!
    Inte för att kramen hjälper de små eskimåerna men jag hoppas att min tankeenergi kan göra det!!!

• sweetstreet

Liten

och Lappis, jag tycker inte heller nyfödingar är så gulliga. Men denna har ju kommit upp i en ålder när de vflsta brukar börja vara rätt söta. Typ runt 3 månader ugenfär. men näe, hon såg ut som en liten ful gammal gubbe.... ooooouups!!!

• sweetstreet

och ja mina nattvanor är nog rätt sena. Nu när jag slipper pendlingen och inte måste gå upp klockan 5 på morgonen så blir det sent istället. Inte så bra alltid, men det är likosm den tiden man ahr för sig själv. när lilltjejen sover och de flesta "måstena" är klara och man bara kan göra vad man vill.
    Men visst, då blir det lite sent....

• Lapinette

Sweet - har råkat ut för det där också ... de som är fula trots att de borde ha börjat bli söta . En väninna till mig trodde t o m att en annan kompis barn var utvecklingsstört för hon såg så konstig ut ... men så var inte fallet.

• Liten med Mindre

Sweet - skorv är som fet gul mjäll i hårbotten. Vanligt bland bebisar, men ska gå bort efterhand. Kan vara i små fläckar, eller bli stora kokor.

AM - tänkte att borago kanske är lättre att få bort än olja. Och så kan vi göra av med något vi annars inte använder upp. Sparsamhet är en dygd... Ärftligt från mammas sida.

• Liten med Mindre

Nu får det vara för idag. Återlämna lite shoppade kläder, äta och gå på massage. Gött!

Svar på tråden Livets stora och små frågor