• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

På torsdag har Telis VUL (ursäkta om jag lägger mig i Telis men jag har ditt vul inbokat i min mentala kalender ). Själv har jag efterkontroll på onsdag - betydligt mindre spännande!

• BrudSommar2006

Det här är ju helt otroligt uselt, vad har hänt med BT! Jag blev utslängd och det har tagit flera timmar att logga in igen, så här kan det ju bara inte fortsätta!

AM, hon fick magneter i form av olika djur som hon gillar och pysslar mycket med, två kuber som ska sättas ihop till olika djur så att de låter och som hon tycker är sådär kul, och så ett startkit med playdough med former och kavel och allt vad det var som hon är galet förtjust i, nu ska det "degas" hemma hela tiden! Måste skaffa mer lera vid tillfälle, eller om vi är så ambitiösa att vi gör egen, men det tror jag knappast även om vi fått recept av dagis.

• Liten med Mindre

BS - skoj att kalaset gick bra och att födelsedagsbarnet var nöjt.

Mindre har också såna där kuber som låter. Hon tycker det är skoj, men hon fattar inte riktigt hur man får ihop dem, och vad man ska para ihop.

• MSW

Bs: Skönt att kalaset gick bra!

Lappis: Heja heja på långtidsodling!

• Ore

Just det ja, bara tre dagar kvar till Telis VUL. Spännande!!!

BS: Kul att Iris gillade kalaset

Tack AM för den eminenta listan, och tack alla andra för tips om järnrik mat. Får försöka planera in litet järnrik mat, tror jag.

Är jättetrött idag också, trots att jag inte tycker att jag sovit eller ätit sämre än vanligt, så något är det, tror jag...

Järnberikad juice åker ner i inköpskorgen redan idag. (Tillsammans med jordgubbar, min stora svaghet - maken kallar det för garvidcraving, men i så fall måste jag varit gravid i många år för jag äääälskar jordgubbar!)

• Lapinette

Har alla gett upp hoppet om BT? Inte många inne här idag. Förstår dem. Själv skriver jag så korta inlägg som möjligt, knappt några kommentarer. Hoppas ni ursäktar!

BS - tänka sig 2 års kalas. Otroligt vad tiden går!

Spännande med Telis VUL!!!

Ego - CvL har ringt mig ett par gånger och vid första samtalet blev jag rädd att de skulle meddela mig att långtidsodling inte är något för mig .. men så var inte fallet. De tycker tvärtemot att det är en jättebra idé MEN om inte 4-5 ägg klara upptiningen så blir det ET på onsdag istället. De kan annars plocka ut fler ägg men det kan i slutänden sluta med att jag inte har några kvar. Är nu orolig inför samtalet jag kommer att få onsdag förmiddag. Blir det studentmottagning eller Uppsala?! Och vad säger jag till min mamma som ska hämta upp mig för studentmottagningen? Jag som med alla medel försöker undvika att tala om när det är dags för behandling. Ja, för att inte tala om akupunktören som försöker hitta någon som kan ta hand om mig på fre/lördag.

• Liten med Mindre

Lappis - alltid något i tråden som får oss att bita på naglarna... Hoppas på ett fantastiskt upptiningsresultat!

Försöker få tiden att gå - ironiskt nog så har jag jättelite jag kan göra idag, bara för att jag har tid att stanna kvar och jobba lite extra. Får rensa surdegar och det är inte så skoj.

Får fantisera fram lite nya fantastiska övningar för att pigga upp tandborstsexet i veckan. Skamliga förslag någon?

• Lapinette

Hmmm... är inte så bra på skamligheter utan vi kör nog mest standard. Det blev dock 2 ggr igår av den varan .

• fru AM

Lappis: blir det dags på onsdag så säg till mamma att du har fått kräksjuka - då slipper man undan ALLT

• Liten med Mindre

För att ha något att göra kan vi väl samla in trådens expertis runt skorv.

Mindre hade en del skorv förra året, runt 4-5 månader, som vi behandlade med borago, och sen fick resterna vara. För kladdigt att hålla på med.

Vi har inte brytt oss och inte varit besvärade av det. Men nu har jag lagt märke till att den fortfarande är kvar. Borde det inte försvinna? Enligt vårdguide etc så är det vanligt upp till halvåret - sen går det bort. Eller sitter flagorna fast av gammal vana?

Någon mer med en skorvig 1,5 åring?

Svar på tråden Livets stora och små frågor