• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Nenne: Jävla skit! Var juh inte SÅ det skulle gå! Men bra att ni ändå tänker att ni kan iaf få ett plus! Vem vet, kanske kan ni till och med bli gravida under sommaren.. *hoppas*

MrsB: Fy vad obehagligt hoppas att det inte är något allt för allvarligt! *kramar*

Lappis: Skönt att böjen kom tillslut! Hoppas det blir långtidsodling för er!

Vickan: INgen bild till galleriet i fina 70talskläder??

Kängu: HUr känns det nu när det är så pass nära??

Här har helgen avlöpt förhållandevis bra! Lite mycket tjaffs mellan mig och maken framförallt igår, om allt praktiskt som städning, och vem som ska gå upp med A på morgonen och så! Tråkigt, men även om vi inte kom fram till några mirakel lösningar så pratade vi iaf om problemet och var sedan vänner resten..

• Liten med Mindre

MSW - ni är i alla fall inte ensamma om att föra de diskussionerna.

• kängu

MSW, det känns rätt så overkligt måste jag säga Mycket märkligt att vi ska få en bebis, var ska den komma ifrån??? Och samtidigt ser jag fram emot det jättemycket, konstig känsla...

• MSW
    kängu skrev 2009-06-08 09:35:28 följande:
    MSW, det känns rätt så overkligt måste jag säga Mycket märkligt att vi ska få en bebis, var ska den komma ifrån??? Och samtidigt ser jag fram emot det jättemycket, konstig känsla...
    Ja.. Det ÄR konstigt tog ganska många veckor innan jag på riktigt fattade att A skulle stanna hos oss!

Liten: Nä, vi är juh inte det, vilket vi också nämde, sen är frågan om det gör det hela bättre eller sämre..
  • start september

Största kramen till Nenne med man - jag hann ju både bli så glad och så ledsen för er skull när jag läste ikapp. Ditt sista inlägg gjorde mig så glad ändå - vad skönt att du iallafall just då kunde se en väg framåt. Nu vet ni att det går och nästa gång stannar det! Återigen - bamsekram!

MrsB, usch vad otäckt. Jag tror det ligger en del i det Sweet säger - be dem kolla efter sådana infektioner. Har hört andra som råkat ut för läskig borrelia utan att ha kommit ihåg att man haft fästingar.

MSW och Liten - jag tror alla har sådana diskussioner. När man är hemma har man ett mindset och när man börjar jobba ser man saker på ett annat sätt och så blir det krock. Har fått viss insikter efter att vi bytte om hemma...

Mauritzberg lagrat för framtida tillfällen. Låter som helt i min smak.

• Oupsie

God morgon, eller god förmiddag kanske...

Kängu, vad skönt att du har bestämt när den ska komma

Fy vad läskigt att MrsB:s man svimmade så där utan förvarning, huh. Har också hört om folk som fått borelia utan att komma ihåg att de haft någon fästing. Kan det vara så att fästingen kanske trillat bort av sig själv på något vis utan att man märkt det

Har också hört bra saker om Mauritzberg, kanske får åka dig någon gång.

• kängu

Oupsie, jag har glömt att hälsa dig välkommen till tråden!! Hoppas du ska trivas här!!

• Oupsie

Tack Kängu

Jäkla BT, vad segt det är... är trött på dessa vita sidor hela tiden

Min hund vaknade precis så jag trodde att hon ville ut men nu gick hon och la sig igen. Slö hund

• Lapinette

Glad kanin! Har nu pratat med CvL och systern trodde inte det skulle bli något problem att få långtidsodla, inte med mitt register och 8 ägg i frysen . Är nu inbokad på lördag kl 11.00. Super, så det krävs inte ens semesterdag!!! De hör av sig om någon läkare anser att jag inte ska långtidsodla eller om inga av de 5 eskimåerna överlever. Håll tummarna att åtminstone 1 vill vara kvar!!

• fru AM

Åh Lappis - vad bra! Så de tinar upp 5 och långtidsodlar då, om du inte hör ngt annat innan lördag? Jag håller givetvis tummarna för att alla 5 eskimåerna klarar upptiningen! Kram!
    Femlingar till Lappis!

Svar på tråden Livets stora och små frågor