• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

hej vänner!
    Vet ni, det känns faktiskt helt OK idag. Ledsamt, absolut. Men. Hey, vi fick ju ett plus!!! Då kan vi få det igen!!!! Nästa gång. Det fungerade! Det enda jobbiga är att symptomen kommer väl att finnas kvar ett tag till och påminna om vad det skulle kunna ha blivit...

Men tack för alla varma tankar och framförallt att ni finns!

Maken hälsar oxå

In med bollen i mål!

• nennesjuttioåtta

Och vad har hänt Mrs Bs man?!??!

• snaily

Ååååå Nenne, blir så impad av dig och maken att jag blir alldeles tårögd och vet inte vad jag ska säga! Fantastiskt att ni har styrkan och viljan att komma igen så snabbt!!

Och ni har ju helt rätt! Har det fungerat en gång så varför inte - fast ännu bättre - nästa gång!!

Blir det fotboll ikväll som planerat? Heja Sverige!

• passionsblomman

Hej Nenne! Vad otroligt sönt att se att du mår "efter omständigheterna väl" som det brukar heta på nyheterna...

Får jag fråga hur länge du varit inne i den här bebiskarusellen? Var det här ditt första ivf eller hur har din resa sett ut?

• Fru FruLLan

Men neeeeeeeeeeeeeeej

vad är det jag läser, det får inte vara sant!
    Det här är inte så det skulle gå.

Jag vet inte vad jag ska skriva... allt känns så futtigt.
    Skickar stora varma kramar och tankar till familj nenne.
    Om det var något plus i världen som var RÄTT så var det ert plus. Jag kan inte ens uttrycka hur ledsen jag blir över vad som hänt.

Kramar

• Vännerfan

Åh, vad skönt att det känns lite bättre. Precis, tycker det var bra att ni testade ändå så att ni vet att det var nåt där en stund iaf. Ett steg framåt! Du skrev att nästa försök blir efter sommaren? Det var ju lite surt att behöva vänta, men då blir det kanske en maj-bebis av det och de är inte alls dumma de!

Ja, vad har hänt MrsB:s man? Tänker på Mrs B.

Och HEJA SVERIGE! Ska se matchen ikväll. Har inte sett en fotbollsmatch på... alldeles för länge. Var ute och halade upp flaggan i flaggstången nyss också.

Nu lunch och sen blir det gräsklippning. Om jag lyckas få igång gräsklipparen. Är själv hemma och sist gick det inte alls bra, jag drog till så jag fick ont i både arm och rygg men inte startade skrället för det. Fast då var maken hemma och kunde hjälpa mig.

• kängu

Nenne vännen, livet är så fruktansvärt jävla orättvist. Såg det du skrivit igår kväll men lyckades inte skriva ngt för BT bara kraschade. Tänker massor på dig o din make!
    Är så imponerad av er styrka nu, bra att ni kan tänka så att det blev ett plus och det är ju positivt, för det ÄR det!!!!! Det visar ju som du säger att det faktiskt KAN funka. Sen är det ju många som säger att det är lättare att bli gravid igen efter ett missfall. Jag tänker på er....*kramar om*

• kängu

Och MrsB, tänker på dig!! Hoppas att det inte är ngt allvarligt som har hänt. Kramar!!!!!

• Fru E

Tittar in och ger en uppdatering om Mrs Bs man (hoppas det är ok gumman??)
    Maken hade trillat igår (vet ej hur men antar hemma nr de jobbade på trädgården) och svimmat av. Skrapsår, svullet öga och ömma revben var resultatet. Nu har de tagit en massa prover som visar på bra värden men han ligger kvar för observation under dagen och kommer förhoppningsvis hem imorgon

• Fru E

Nenne-strongt av dig att känna så redan nu men som man sägrer så gör sådana här hemska händelser en starkare på något sätt
    Vet att det är lätt för mig att säga men det ligger något i det....

Svar på tråden Livets stora och små frågor