• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Jaha, det var ju ett särdeles opassande inlägg efter Passionsblommans.

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-06-07 20:30:47 följande:
    *prövar att skriva ännu en gång*Idag har jag haft ett totalt bryt. Det var när jag såg på nyheterna om dagiset i Mexiko och branden. Små små kistor...När de sa att desperata anhöriga försökt köra hål i husväggen med bil för att få ut dem, alla 142 barnen mellan 3 månader och 3 år..näää då bara gick det inte att stå ut.Mitt hjärta brister..
    Ännu ett skäl till att jag så sällan tittar på nyheterna. I tidningen blr det inte fullt lika påtagligt.
    Mexico - Det är hemskthemskthemskt ... går inte ens att tänka på.
  • passionsblomman

Jag tycker det är tur att det blandas lite hördu!
    och jag blev så ledsen förut idag att jag gott kan behöva glad-anledningar!

Telis skrev 2009-06-07 20:43:07 följande:
    Jaha, det var ju ett särdeles opassande inlägg efter Passionsblommans.
  • fru AM

Telis: inläggen kommer ju lite så där ibland

Lägger Mauritzberg på minnet - är talangscout för "Upplevelseföretaget". Tack för tipset - ditt omdöme litar jag helt på!

• snaily

Usch ja, har undvikit Mexikonyheten, så hemsk är den.

Telis, vad hääääärligt det där lät! Mauritzbergs slott är ju jättefint - iaf från utsidan , har aldrig varit inne men kört förbi mången gång när jag jobbade i det distriktet.

Förresten, måste tacka AM och Sweet för väldigt bra och underhållande bloggläsning!

• muggles

MrsB: vad oerhört läskigt och oroande att inte veta vad det beror på!! Usch.

Lappis: grattis till böjen!

• Telis

Ja, jag har varit lycklig förskonad från tråkiga nyheter (och tråkig fotboll ) den här helgen så jag vet inte vad som har hänt i Mexiko. Men det låter som om jag ska vara kvar i min lilla helgbubbla ett tag till.

• Telis

AM, dom har en sprillans ny golfbana också vid slottet, och det allra sötaste lilla kapell man kan tänka sig nere vid strandkanten. Golf-, mat- och romantikpaket borde definitivt gå att ordna.

• muggles

Telis: vad GOTT det lät! Och vad superschysst av din man!

Svar på tråden Livets stora och små frågor