• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Nenne: NEJ! Det finns inte ord nog som kan uttrycka hur ledsen jag blir för er skull ...Hug 7
    Största kramen - och jag hoppas att P är hemma o kan krama dig irl.

• Telis

Åh, nennegumman, det är så förjävligt ledsamt och sorgligt och orättvist och jobbigt och alla könsord man kan tänka sig. Jag skulle vilja komma upp och krama både dig och P så hårt som det bara går. Ta hand om varandra!

Crying 3 Crying 3 Crying 3

• Ore

Neeeeej, Nenne... Så skulle det ju inte gå... Fanihelvetesjävlarsrövhålsnåntingmerfult... Äh, bättre än så kan jag inte...

Vickan: Tror och hoppas att du hamnar på den listan efter nästa plus, och får stanna kvar där längre än tidigare gånger. DÄrav sådan text

Nä, nu ska jag gå och deppa en stund för att Pricken inte verkade vilja stanna. Jag är nästan lipfärdig här, så jag kan inte ens föreställa mig hur Nenne och herr Nenne känner sig... KRAM på er!!!

• snaily

Men NEEEEEEEEEEJ Nenne
    Fy fan vilket vidrigt grymt spratt, först plus och nu detta.
    Skickar en massa kramar till er båda!

• passionsblomman

*försöker göra ett inlägg*

Nenne:jag saknar fullständigt ord. men jag har en stor kram här till dig!

Är det någon som vet hur många progesteron man ska ta ? Jag gissar på en om dagen, men frågade inte M på klinken och nu står det "enl ordination" på asken och hon har ju för länge sedan gått hem och dessutom på semester!

DOCK hade vi visst jordens flyt den här vändan. Jag är på dag 13 och det fanns ingen follikel idag som var stor, jag hade jättelågt värde på blodprovet OCH tydliga ÄL-känningar och hormonsvängningar och allt igår och honsäger att jag med största sannolikhet redan har ägglossat typ inatt, så det blev bara ett VUL, ett blodprov och ett inseminarium den här gången och hon kallade det "läge för fullträff"

Så, nu ska det väntas och petas in progesteron då...

Men man vågar ju inte ens hoppas, och särskilt inte när man läser om Nenne... Usch! *kram igen*

• Telis

Passionsblomman, det vanligaste är att man tar progesteron två gånger om dagen, på morgonen och på kvällen. (Fast jag själv tar tre.) Härligt att ni lyckades träffa så rätt på dagen idag. Nu håller vi tummarna!

• passionsblomman

Åh, TACK för hjälpen!

Då tar jag också två i hegen och kollar med kliniken på måndag...

...för de kan väl inte vara farligt eller så på något sätt?

Och ja, tumhållning! ÅTTA år har jag väntat på ett syskon...tänk om tänk om tänk om....

Telis skrev 2009-06-05 21:26:27 följande:
    Passionsblomman, det vanligaste är att man tar progesteron två gånger om dagen, på morgonen och på kvällen. (Fast jag själv tar tre.) Härligt att ni lyckades träffa så rätt på dagen idag. Nu håller vi tummarna!
  • Telis

Nej, nej, det är inte farligt. Det är bara ett extra tillskott av ett hormon som kroppen producerar självt också, allt för att det lilla ägget ska gotta in sig riktigt rejält. Jag tar som sagt tre gånger om dagen, så två är helt okej. Det enda som kan hända är att dom kan försena mensen för en del så att man får falska förhoppningar.

• Vännerfan

OK, jag försöker igen.

Nenne-vännen, vad ledsen jag blir!!!!! Det var ju inte så ni skulle få uppleva ert första plus! Men nu vet vi iaf att det KAN gå, att det jädrans plusset faktiskt kan komma. Oerhört mimimalisk tröst en dag som denna dock...

Passionsblomman, Oj åtta år! Det är en väldigt lång tid! Håller verkligen tummarna för er nu!!

• passionsblomman

Ja det är as-lång tid.. och jag FATTAR inte att jag gått med mina skygglappar med "det blir när det blir ingen idé att stressa upp sig" så länge och inte ens fattat att man kan få ngn hjälp.
    jag trodde verkligen det bara var för de som inte fått ngt barn alls än.

Fatta hur många paket med såna där kiss-sticlor för ÄL man gjort slut på de senaste åren.

Svar på tråden Livets stora och små frågor