• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Hihi koko, tänkte också på ctrl-s, om det verkligen kunde stämma. Försöker komma ihåg att göra likadant...

Välkommen Oupsie! De stora frågorna är inte lätta för någon av oss, men vi gör vårt bästa

BF-listan börjar se riktigt trevlig ut, men fortfarande är det en del namn man vill ha in där... Lappis givetvis, Vickan med mindre än 6 månader kvar till BF, EA, Snaily... Och så givetvis alla plusjagande som jobbar på en liten tvåa också...

EA: Tror jag förstår känslan av att det är litet läskigt, men hoppas helt klart att det är värt det! (Dvs att de hittar ett viktigt, men lätt avhjälpt "fel"...)

Apropå student så är en studentbild på bl.a. mig med i lokalblaskan i år IGEN. De har någon "gratulera en student"-kampanj några veckor innan studenten, och för åtta år sedan använde de en bild på min studentklass som illustration för detta... Och de har tydligen inte hittat någon anledning att byta bild, så jag är med där, klart och tydligt i hörnet, ansiktet vänt upp mot studentmössan och vrålar "HURRA" för fulla muggar samtidigt som konfettin flyger omkring oss... Åh, blir nästan nostalgisk nu...

Piggelin: Hade jag inte varit sjukt uppbokad i helgen hade ni gärna fått bryta av den tråkiga resan på E20 med ett litet stopp i "min" håla...

crtl-c var det ja...
    (kom till användning också...)

• nennesjuttioåtta

hmmm. fast det blöder lite fortfarande så jag är inte helt övertygad än om att det här kommer att vara särsklit länge...

• Lapinette

Kramar tillbaka till nennelinen och säger kniiiiiiiiiiiip!! Lillskrutten/an ska stanna kvar där inne.

• Lapinette

Vet att det inte är någon tröst men jag en kompis som blödde i typ 3-4 dagar så där lite, lite och trodde att det var mens när hon var gravid. Sen har jag åtminstone två tjejer på FL som också har fått så där både vid MF och som nu senast då det ledde till graviditet ... trots att de blödde. Så jag fortsätter att hålla tummarna!

• _koko_

nenne - Det är helt klart en nervös tid framöver! Men det SKA gå vägen, och bli, precis som AM förutspått, en übersöt lill-nenne med långa ögonfransar!

• Telis

nenne, det SKA gå bra! Men du kan väl fortsätta med proggisarna ett tag till? Jag blir lite orolig över att du ska sluta med dom så abrupt, särskilt nu om det kommer blod. Kraaaaaaam!!!

• BrudSommar2006

Fungerar BT bättre nu?

Tillbaka efter trevlig lunch med Cicci, hon sitter kanske där och ammar än, så nu har jag både lärt mig hitta till Golden Hits och köpa sms-biljett på samma dag! Fast vad jag hatar alla studentflak! Inte nog med att de stoppar upp trafiken och är skräniga, de sprutar ju dricka på alla som går förbi.

Tänk, tre timmar för lunch och så ska jag gå om någon timme, vilken bra dag!

• Fru E

Nenne-vad sa Cvl om det bruna/röda då??? Finns ju de som blöder även om de är gravida så än är det inte kört för den lilla pricken som SKA stanna kvar

• _koko_

Jag tyckte det var apläskigt att sluta med progget efter ivf-en, kändes som att det var det enda som gjorde att pyret hängde kvar... Men det var det ju inte. Men jag håller ändå med telis om att det kan vara värt att fortsätta ett tag till om du ändå har prog hemma, det kan ju inte skada!!

BS - Nä, BT fungerar inte bättre ännu...

Svar på tråden Livets stora och små frågor