• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

ANg cravings: Jag var jättesugen på majschips när vi var i affären en gång, och så hittade jag inga först och hade kunnat dö om jag inte fått dom, sen hittade jag och då kände jag att "njae, det känns inte alls gott"..

• Fru E

Ore-jo jag tror det med och eftersom jag fick bra på äl proverna så borde lh vara bra med
    Tycker du ska köra lite mer med maken så han får känna att han lever lite

Jo visst är det skönt att ha en plan känner mig tryggare då men är samtidigt skrämmande och lääääskigt!

• Liten med Mindre

AM - jag konsumerade också mycket päron i början. Men det skulle vara Anjou som jag annars inte gillar. Sen gick det över till spirello-glass och så tyskt surbröd med lagrad ost.

Reds anmärka att när cravingen var över ville jag inte ens titta åt päron, spirello eller tyskt surt bröd.

GS äpplen gillade jag när jag var liten, för de gick att polera så att de blev så blanka. Sen insåg jag vad det blanka var och tröttnade.

• Oupsie

En trogen smygläsare tittar fram igen?

Stort Grattis Nenne!

Även om jag inte känner dig blev jag lätt tårögd när jag läste.

Har följt den här tråden ganska länge nu. Läste till och med ?när märker man-tråden? då och då när vi höll på att planera vårt bröllop.

Får man vara med på ett hörn här i tråden? Är ganska bra på livets små frågor men de stora tycker jag ibland är lite väl svåra

• Fru E

Oupsie-välkommen hit

Följande krävs för nya medlemmar, ålder, skostorlek, var man bor, vilken chokladsort är bäst och hur länge man försökt

• Piggelin1

AM - måste försöka hitta din blogg & kolla! Det var så länge sen jag var inne så jag minns inte namnet & här på jobbet finns den inte sparad bland mina favoriter, men jag ska göra ett försök!

Oupsie - alltid kul med nya ansikten, välkommen hit! Visst var det du som tittade fram för några veckor sen när Telis plussade med?!

• MSW

Förresten: om bt ska hålla på och krångla så här så kanske vi skulle hitta ett annat tillhåll? Hemligt eller ej..?

Sitter annars och irriterar mig på att vår "banktant" inte har hyfs nog att höra av sig! Vi mailade iförgår och ringde igår, och har fortfarande inte hört ett ljud från henne!

Och grattis till Iris på två års dagen!

• Piggelin1

Vad COOLT det är att se Telis, Frejis & Nennes namn på BF-listan!!! Blir ju rörd bara jag tänker på det
    Lappis - nu SKA det snart gå vägen för dig med, så är det bara!!! Basta!!

• fru AM
    Piggelin1 skrev 2009-06-05 12:37:02 följande:
    AM - måste försöka hitta din blogg & kolla! Det var så länge sen jag var inne så jag minns inte namnet & här på jobbet finns den inte sparad bland mina favoriter, men jag ska göra ett försök!Oupsie - alltid kul med nya ansikten, välkommen hit! Visst var det du som tittade fram för några veckor sen när Telis plussade med?!
    jag inboxar dig!
  • Piggelin1

Lappis igen - det blir Jämtland först på onsdag nästa vecka - denna helgen blir det Sala, då mannens systerdotter tar studenten också.
    Blääää för att vägen mellan Götet & Sala är såååå urbota trist & långtråkig (E20)! När man åker till Sthlm blir det ju alltid via Jönköping, Linköping osv & den vägen är helt OK & motorväg större delen av vägen, men ska man till Sala är det inte så mkt att välja på, tyvärr. Ska ladda med några sommarpratare från förra året, som vi aldrig hann lyssna klart på under vår roadtrip i Europa i somras...

Svar på tråden Livets stora och små frågor