• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

BF-lista
    Kängu 21/6 2009
    Frullan 22/6 2009 (dock önskas 14/6 ist )
    Koko 29/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010 (önskar att tiden ska gå fort)
    Telis 23/1 2010
    Nenne: 7/2 2010

• Fru E

Googlade på det så nu vet jag då verkar det som om mina prover är ok iaf

• MSW

EA: Vad bra att du fick tag på dom!

Slog mig nu när jag publicerade bflistan, att SHIT, snart kängu, och frullan, är det dags!!

Igår var jag helt låg och nere! Fattade inte alls varför, kände att jag inte orkade med sonen alls, vilket såklart gjorde att jag kände mig som världens sämsta! Efter ett tag kom jag på att jag ätit cerazette i nästan en månad nu.. Så det kanske beror på dom.. Kändes genast lite bättre att det inte var "Mitt" fel att jag kände som jag kände! Idag verkar det vara bättre med humöret, ännu så länge iaf!

• MSW

Ea: vad skönt, att proverna är ok! Känns det skönt att ha det inbokat?

• Fru E

MSW-du menar gynbesöket?
    Både och........lite skrämmande med vad det kan innebära att gå vidare men samtidigt skönt att ha en plan och veta att det händer något snart. Har ju bokat aku med så nu jädrar!!

• nennesjuttioåtta

EA
    kanon att proverna såg bra ut!!! Och visst är det skönt att ha en plan!

MSW
    De där jädra pillerna...

Jag tänker hitta på en massa cravings, bara för att jag kan!

AAAH jag vill ha friterade ollon!

• MSW

Ja, jag tänkte på gyn! Men jag förstår att du är nervös inför akubesöket!
    Jag fick akunålar för att moderkakan skulle lossna efter A hade kommit ut.. De sattes precis vid nagelkanten på tånaglarna! Och det gjorde så jävla ont! (Och detta tyckte jag redan när jag låg där och precis hade varit med om all smärta som en förlossning innebär!) Så knäppt!
    Är nu i efterhand mer "rädd" för akunålar (i tårna iaf) än för förlossningar!

• Ore

EA: Är inte Lh det man mäter med ÄL-test, att man då mäter en stegring i Lh som kommer strax innan ÄL? Bara ett liten vag känsla (orkar inte kolla upp det, är i en förelunchkoma...)

Gyntid i aug låter super, nu kan du ju "tjuvstarta litet" med Pergo och aku, och så håller vi tummarna för att det tar sig snart, och att du får rida med i plusvågen

Cravings: Har fortfarande inte haft några sådana... Måste nog nämna det för maken, så att han kan uttrycka tillbörlig tacksamhet för att jag inte skickat ut honom på massa sådana uppdrag

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-05 11:50:53 följande:
    EAkanon att proverna såg bra ut!!! Och visst är det skönt att ha en plan!MSWDe där jädra pillerna... Jag tänker hitta på en massa cravings, bara för att jag kan! AAAH jag vill ha friterade ollon!
    *fnissar* friterade ollon!

Pillerna är juh inte tänkt att vara en långtidslösning, och förutom igår har jag inte märkt några större problem med dem.. Det är detta jag försöker fokusera på!
    När operationen är klar slutar jag med pillerna igen..
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-05 11:50:53 följande:
    AAAH jag vill ha friterade ollon!
    Stackars P som måste rycka ut och skaffa hem dem ...
Svar på tråden Livets stora och små frågor