• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Telis
    ok, ja jag har ingen aning.

Grattis Iris!!!!!!!!!! 2 år!!!

• Fru E

Det var la hemskt vad de pratar hos gyn sitter i telefonkö....

• _koko_

telis - Nja, alltså jag älskar ju också granny smith, så jag vet inte... Men jag har ett päron annars??

Jobbigt när inläggen försvinner, känns som att man skrivit en massa som man i verkligheten inte fått iväg alls...

• Telis

Päron? Nja, jag veeeeeeet inte. Det är ju inte riktigt som GS.

• fru AM

Men gillar man granny smith så måste det ju handla om cravings!? De är ju så sura så tungan krullar sig i munnen baara jag tänker på dem ...

Det första tecknet att jag var gravid med storsonen var (förutom lite svidande magsäck, vilket jag tolkade som magkatarr) att jag gick och köpte två kilo päron som jag satte i mig på stående fot.

• fru AM
    Telis skrev 2009-06-05 10:56:34 följande:
    Päron? Nja, jag veeeeeeet inte. Det är ju inte riktigt som GS.
    Då kanske det är en tjej då telis! Sura grejer är inte riktigt killcravings enligt mina teorier. Måste finslipa dem lite ...
  • Fru E

GS är gott om man tar bort skalet

Okej nu har jag suttit i kö i 20 min undra om det är många med problem idag????

• muggles

2 kg päron! - blev du inte väldigt lös i magen då?!

Grattis till Iris!!

Telis: en äkta craving är väl om man tvingar ngn annan att köpa det som man vill ha Typ som min man som fick köpa mer havregryn för att jag storkonsumerade det i v7 men sedan när han köpt mer så gick suget över, fniss.

• Lapinette

Tycker det ALLTID är kö när man ska ringa gyn. Min teori är att det finns aldeles för få gynekologer.

• Fru E

Ähhhh va f-nnnnn nu har jag suttit i kö ändå sen de öppnade 10.30 så klickar de bara bort mig eftersom de bara har tid till 11
    Nu måste jag vänta till 14.30 innan de har telefontid!

Svar på tråden Livets stora och små frågor