• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Piggelin, varenda gång jag ser den där BF-listan är jag på väg att säga till MSW att det något fel för MITT namn är med på den.

Hej igen Oupsie! Vi hjälps ju självklart åt med dom stora frågorna (och dom små om man vill det), det är därför den här tråden är så bra.

• Piggelin1

Jag hittade den - kunde inte vänta på ditt meddelande
    Underbart inlägg!

...och så fick jag associationer till min student när jag såg det andra inlägget. I dagarna är det 20 (!) år sen jag tog studenten

• pirr!

Återigen en updatering från piggelin..

GRATTIS GRATTIS GRATTIS NENNE o MAKE!!!!!!

Det är fantastiskt och jag sattte kaffet i halsen och lät tårarna strila..

ALLT GOTT!!!

• MSW

..piggelin, och jag som tycker det är länge sedan jag tog studenten.. och det är bara en fjärdedel..

Telis: Inget fel på den listan inte! Jo, den är lite kort förstås, men de namn som står med stämmer!

• _koko_

Oupsie - Välkommen! Kul att du följt oss så länge!

AM - Inboxa mig också, jag verkar ha tappat länken?! Trodde inte det var så längesen jag kikade in där...

Tycker BF-listan är så vacker just nu!! Det saknas några namn för att den ska vara perfekt, men de namnen SKA komma framöver!!!

Den här dagen har fö precis blivit ÄNNU bättre då jag fått veta att ytterligare en person i min omedelbara närhet väntar barn igen.

(ctrl-a, ctrl-s, SEN posta inlägget... Fick DIREKT användning för det...)

• Lapinette

Piggelin - en tjej på restråden undrar över Adam! Jag trodde det var nu ni skulle till Jämtland och att ni redan hade åkt. Inte lätt att ha koll på alla här inne.

Sen när det gäller mitt plus eller inte så har jag inboxat min fd kollega och ställt lite frågor gällande adoptionsutredning, köer och annat. Jag är så jäkla negativt inställd till detta FET så det är bara förnamnet.

Själv har jag suttit och skrivit en lista på tänkbara studentpresenter till brorsbarnet som går ut på onsdag. Det är allt från smycket, skålar till fallskärmshopp och kokbok. Skitsvårt!

Oupsie - välkommen!

• Lapinette

Shit Piggelin, 20 år!!! Insåg att det borde gälla mig med ... gulp! Japp, jag gick ut 1989!!! Jag har m a o jobbat i 20 år och har ... 26 år kvar till pension. FAaaaaaaaaaaaaaaaannn, vad tragiskt! Vill gå hem och dra en stor, mörk filt över huvudet.

Svar på tråden Livets stora och små frågor