• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Här går man på möte & är borta ett tag & när man är tillbaka så läser jag ett mail från Muggles där det står att Nenne plussat!!!!!!!!!!!!!!!!! WOWOWOWOWOW!!!!! Är det sant????!!!!
    JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

BOMBER & GRANATER - det är ju HEEEEEEEEEEEEELT OTROLIGT, speciellt efter de senaste dagarnas blödningar!!!!

GRATTIS; GRATTIS, GRATTIS, Nenne!
    Minns att du för länge sen skrev att ni skulle köra hockeypuckshög när du plussade - har ni gjort det ännu?!

FEST, PARTY - detta måste firas!!!!

Nu måste jag scrolla tillbaka & läsa hur allt ligger till (om det förbannade BT tillåter mig).

• Piggelin1

Shit, tio sidor att läsa ikapp! Jag återkommer...

• muggles

Kängu: stort grattis till examen!

fru AM skrev 2009-06-05 10:19:27 följande:

Nenne: firar plusset även på min blogg! Fast väldigt diskret såklart!
    Vääldigt diskret! Var tvungen att kolla
  • Ore

Studsar omkring litet jag med, av lycka över att Nenne och herr Nenne har fått ett PLUS! Äntligen, välförtjänt!!!

Och Telis hade tokrätt, att det här skulle bli en bra dag.

Ingen som korkat upp champagnen än??? (Har litet alkoholfri Billabong här som jag generöst delar med mig av... )

Förutom Nennes plus (som i sig är alldeles tillräcklig anledning att fira) så är det ju även FREEEEDAAAAG!

Grattis till examen Kängu!

Och härligt att höra att gynbesöket gick bra, och att den duktiga doktorn verkar tro att litet Pergo ska göra susen

Angående test så är det ju tur att jag inte är någon direkt samlare, eftersom batteriet i digitala Clearblue-testet dog efter något dygn. Så jag har inte kvar mitt "Gravid"-svar... Men jag kunde titta på det i ett dygn, och påminna mig själv om att det var sant...

• nennesjuttioåtta

vafan jag blir utpetat hela tiden!

Är äl=äp? I så fall är bf 7 februari.

Hihihi, vad fint att alla studsar omkring för min skull! *tårögd*

• BrudSommar2006

I två timmar har jag försökt få fram det här, skriver kort nu och hoppas på bättre tur när jag lyckats ta mig till Kungsgatan och tillbaka - Grattiskramar till Nenne! Tjohooo!!!

• MSW

*kram, kram, kram* till familjen nenne! A förstår intealls denna grej! så nu får jag roa honom ett tag!
    Puss!

• BrudSommar2006

Medan jag har sådant här flyt att jag faktiskt tom har lyckats logga in, tänk att lilltrollet fyller två idag!

• Fru E

Nenne-om du kniper två dagar till på BF så blir det en kanon dag!!!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor