• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Telis skrev 2009-06-05 07:07:41 följande:

Nej, nu fick jag en känsla av att det här kommer att bli en riktigt riktigt bra dag.
    Det var vid detta inlägg jag började ana att Nenne plussat! Sen kraschade sidan och jag kom inte in på helvetes-BT för att läsa vidare och fick panik !
    GRATTIS NENNE och P!!!!

:-P Pussar och kramar i massor!

Tjoho! När har du BF? Vad ska han/hon heta? Nej förresten - det blir en tjej och hon kommer kunna ha rosetter i ögonfransarna redan på BB. Världens sötaste lill-Nennelainen!

Hurra vad jag är glad!
  • nennesjuttioåtta

EA
    Oki! it's a deal! Det finns två sorter (??), Crinone som man sprutar upp med en sån där pip, och Progesteron (rätt och slätt) som Vagitorier. Jag tyckte det senare var minst äckligt att handskas med.

koko
    hur gör man för att spara test? Försvinner inte strecken??? på dig!

Kängu

Snaily
    ååh herregud lite ska de väl ha igen, han såg väl på när doktorn petade in saker i dig???

Lapinette
    *kramar om* Jag vill så gärna att det ska funka för er den här gången!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lapinette

• Lapinette

EA - jag har alltid haft en cykel (förutom 2-3 månader efter IVF) på 28-31 dagar.

• muggles

Frejis: usch vad jobbigt du verkar ha det! Sympatikram kommer här - GROUMPF!

EA: tycker det låter som en bra plan att köra hårt denna cykel - jag hejar på!

Snaily: vad "bra" att det konstaterades vad som var fel - nu kanske man kan rätta till det(?).

Lappis: önskar så att du kunde få långtidsodling - det känns som att det är dags att pröva det nu. Kanske är det tricket för er?!

• muggles

Nenne: strecket försvinner inte, jag har kvar Moas plus Sjukt jag vet men det är lite nostalgi.

• Fru FruLLan

GRATTIS NENNE!!!!!!!!!!!!!!!

Måste bara in och gratulera till århundradets plus. Så otroligt roligt!!!!

Supergrattis!
    Jag får inte ens fram ord för att gratta!
    Så otroligt kul1.
    ÄNTLIGEN

HURRA

GRATTIS

• Fru E

Nenne-okej då önskar jag nog vagitorierna då, verkar minst kladdigt
    Jag inboxar dig min adress
    Behöver du andra recept så delar jag gärna med mig!

• nennesjuttioåtta

Frullan
    hahah du ser - det är PRECIS samma sak jag vill att du säger om några veckor - *säg efter mig* "Ni hade rätt och jag hade fel!"

• Telis

Men åååååh vad jag hatar BT idag.

EA, jag föredrar vaggisar (inte Crinone alltså).

Ja, nenne, när blir BF? Och vad sa Falun om det bruna? Och har du fått tid för VUL?

• Fru FruLLan

tyvär kommer det inte hända nenne...
    helt klart vid det här laget

Svar på tråden Livets stora och små frågor