• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Jo, AM, sura grejjer är visst killcravings! Jag drack t ex litervis med citronvatten när jag väntade conny! Surt och salt (och nyttig mat) var mina cravings då.

Och jag har alltid gillat GS, så för mig är det nog ingen craving.

Telis - Det var det jag hade att erbjuda. I höst kan du få en påse hemodlade äpplen.

• nennesjuttioåtta

EA
    Mäh vilket jävla sätt!

• Fru E

Haha det gäller att vara envis
    Jag ringde växeln och bad att få be kopplad till gyn och sa att jag stått i kö sedan de öppnade, så nu ringer en sköterska snart upp mig

• nennesjuttioåtta

EA
    igen
    HURRAAA!!! Bra gjort!

• _koko_

muggles - Kom på nu att jag skickade iväg sambon till OK för att köpa ostbågar i början av den här graviditeten!

GAAAAH för BT just nu!!!

EA - Bra gjort!!

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-06-05 11:06:00 följande:
    Jo, AM, sura grejjer är visst killcravings! Jag drack t ex litervis med citronvatten när jag väntade conny! Surt och salt (och nyttig mat) var mina cravings då.Och jag har alltid gillat GS, så för mig är det nog ingen craving. Telis - Det var det jag hade att erbjuda. I höst kan du få en påse hemodlade äpplen.
    Antecknar detta!
  • Telis

Muggles, ja precis, jag tror inte på att det är cravings förrän jag har tvingat ut maken att köpa lussekatter mitt i natten i juni och inte tillåter honom att komma hem innan han har hittat det. Det är cravings det.

Granny smith är alltid goda! Fast just nu är jag nog mer sugen på sura saker som GS, citronsaft och rabarber än godis. Jag tror också att det är en kille!

• Fru E

Så gyntid bokad i augusti och tydligen har jag redan tagit dag 2-4 provet eller iaf prolaktin och sköldkörtelhormonet de andra sa barnmorskan inget om. Vad säger Fsh och Lh??

Svar på tråden Livets stora och små frågor