• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

BS: Hörde på radion i morses att det var 57 gymnasieskolor (OBS, skolor, inte klasser - många fler då...) i Sthlms-regionen som har student idag. Så idag är nog totalt värsta dagen för studentflaken...

• Fru E

Undra om progg är den hemliga ingrediensen som ska till för att det ska lyckas.........verkar så för många här iaf

• nennesjuttioåtta

EA
    jag ringde ju Falun, Cvl är Uppsala. De sa att jag skulle ta det lugnt, det behövde inte betyda någonting men ... Å så ska jag ringa Läkarhuset här för att göra ett nytt test, fattade jag som och boka VUL.

• Fru E

57 st på en gång, jisses!!! Här i Skåne delar de upp skolorna så alla inte går ut på samma dag......men finns kanske lite färre skolor med iofs

• Fru E

Nenne-jaja inte lätt för en annan att hålla koll på allt men där ser du!!! Det kommer att gå vägen!

• MSW

..och vår stads skola springer inte ut förrän på onsdag! (annars brukar de dela på det lite här omkring också)
    Och dessutom har vi/dom alltid studentbal EFTER utspringet, vilket jag inte har hört någon annan skola som har.. De har den innan..

• Lapinette

EA - de delar upp skolorna här i Stockholm också! Det är inte alla som går ut idag utan det har varit firande hela denna vecka + nästa.

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-05 11:50:53 följande:
    Jag tänker hitta på en massa cravings, bara för att jag kan! AAAH jag vill ha friterade ollon!

Könshår doppade i choklad någon???
  • Telis

Med risk för att låta som en surkärring så är det sjukt irriterande att jobba inne i stan i studenttider. Jag förståååååååår inte varför snorungarna här i stan ska skrika så j-a oartikulerat hela tiden. På min tid så *sjöng* vi på flaken.

• Liten med Mindre

*raaaap*
    Tillbaka efter 3 bitar frusen cheesecake. Tror jag klarar mig utan mugglans chokladdoppade godbitar. Fast så är jag ju inte gravid heller...

Softar runt och gör inte mycket nytta. Borde nog gå och stämma av med min vikarie jag har haft, som faktiskt har varit här och gjort nytta den här veckan med. Undrar om de andra märker när han nu slutar... *rodnar*

Nenne - jag skulle nog också fortsätta med progg som de andra säger. Om jag nu hade några till att börja med, och nåt att hålla kvar lite extra...

Svar på tråden Livets stora och små frågor