• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Gällande all statistik om 30 % vid IVF etc så måste jag tillägga att det är 50 % vid långtidsodling. Tänkte igår när det såg så mörkt ut att ja, blir det inte denna gång så blir det åtminstone nästa.

Själv har jag kommit upp till 90 % eller räknar man in FET i denna statistik?! Om man räknar fet som 10 % så är jag uppe i 100 %!!! Nå väl, ska inboxa min fd kollega på FB då det visade sig (vi träffades i tisdags) att hon bl a jobbar med adoptionsutredningar för Stockholm Stad. Hon nämnde dock 4-5 år som kö ... SUCK!

• Frejis

Megastort grattis Nenne helt underbart och vilken dramatik med det röda och det bruna Helt underbart!

EA - Jag kan skicka lite progg till dig, inboxa mig bara!

BT är så irriterande segt att jag inte försöker skriva några längre inlägg innan det bättrar på sig.

Snaily - tycker att du träffade en duktig läkare. Måste kännas skönt att få hjälp och en ordentlig utredning.

• _koko_

kängu -

snaily - Instämmer i kören, verkar som en bra läkare!! Det måste ha varit lite speciellt att sitta och titta på medan maken blev undersökt??

vänner - Direkt efter ul var vi helt övertygade om att det var en kille (vi tyckte vi såg det väldigt tydligt när hon visade) , men ju längre tiden går desto mer osäker blir jag...

• Fru E

Nenne-nej då jag antar din deal men BT valde att inte skicka mitt inlägg och sen ringde jobbtelefonen......

Okej men då försöker jag igen....

Är det samma sort som ni alla har och vilken är bäst???? Hur många behöver jag om jag vill försöka nu denna månaden????

• snaily

Koko Ja, lite "vad gör doktorn nu med den behandskade handen! " Kände inte riktigt för att titta på så jättenoga...

• Frejis

Telis - skönt att din migrän är bättre. Tycker att det är läskigt med huvudvärk, minns min mamma som led av migrän - usch!
    Skickar en stärkande antihuvudvärkskram

Igår eftermiddag hade jag ont, ännu ondare på kvällen så att akutrummet på DS kröp allt närmare. Har satt i mig maxdos av mina smärtstillande och imorse känns det bättre. Kan i alla fall sitta på min arbetsstol och behöver inte ligga i sängen hela hela tiden. Att man kan bli glad för sådant

Fick jättedåligt samvete när jag äntligen lyckades få tag på min nya chef på jobbet som jag skulle börjat och meddela att jag är sjuk. Känner mig superdum fast jag inte kan göra någonting åt det

• Fru E

Lappis, Nenne-okej så har man inte ont av nålen så gör de så att man får ont *ryser* jag som gråter så fort tandläkaren kommer med sin rasp

• Fru E

Frejis-våga inte gå till jobbet när du har ont *hytter med fingret*
    Kan du inte göra en deal med chefen så att du får jobba hemifrån??

• Fru E

Nästa akufråga:har ni fått en jämnare cykel av akupunkturen??

• MSW

NENNE ÄR DET SANT?!?!?!?!?!?!?!! (skrev alltihop med stora bokstäver, bara så ni vet ifall bt censurerar!!) Började nästan gråta!! Jaja, har ett par sidor till innan jag är ifatt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor