• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Morgonkram till Nenne & Frejis
    ...och alla andra med förstås!

• Piggelin1

Muggles - såg att du lovade ut ett mail igår - snyft, jag såg aldrig till det

• Piggelin1

Nähä, jag hade fel - blev utslängd

• snaily

Godmorgon, det är FREEEEEDAAAAAAAAG!!!

Nej, BT krånglar för mig iaf!

Piggelin, Evert Ljusberg!

Telis - ja, jag trodde doktorn skämtade när han sa att vi skulle byta plats i gynstolen, men det gjorde han inte! Maken tog det dock med ro, tycker mest det var en kul erfarenhet

Nu måste jag ringa hälsocentralen och bråka om tid för min blodprovstagning...

• snaily

Telis, håller med dig om Alvedon! Men vad skönt att huvudet är på bättrinsvägen!

• nennesjuttioåtta

koko
    jag förstod att du inte menade det så, men tänkte bara förtydliga för egen del även om tanken har slagit mig att det var en bra strategi.

• nennesjuttioåtta

telis
    gött att migränen släppte!

• nennesjuttioåtta

Ni hade rätt och jag hade fel.
    Normalt hatar jag när det händer, men det får väl gå den här gången. Helt sjukt, något man tänkt hundra gånger i huvudet i över 2,5 år och hur det ska formuleras är nu plötsligt helt kaputt i huvudet.

I morse fick vi hjälp av Nancy som stod och skrekmjauade utanför toadörren. Hon släpptes in och petade undan den där kartongen vi lagt för så vi inte skulle kunnat tjuvkika och där var det.

Trodde aldrig jag ? VI ? skulle få se det. Chock är väl det minsta man kan säga. Det blev en tv-puckhög (försiktig sådan) i sängen och jag tror aldrig jag sett P så glad i hela vårt långa liv tillsammans.

• Liten med Mindre

God morgon!

Fredag! Fryskallt och regnigt. Men jag har i alla fall en god vinflaska på gång ikväll - den är redan öppnad, så då kvittar det ju om maken vill ha eller ej. Och så finns det BJ-glass kvar som vi inte behövde i onsdags (köpte med tårta hem från Vetekatten, som kompensation för min dråpliga bröllopstårta ).

Har inte hört nåt om jobbet, men fortsätter hoppas. Investerade i lite fler kontorskläder igår - men det är attans svårt att hitta något på sommaren. Allt är i slapp-stil tycker jag. Kom hem med ett par linnebyxor i koko-modell. Så nu måste jag leta upp en symaskin för att kunna lägga upp dem. Tyvärr räckte det inte med att bara vika in fållen den här gången - måste fram med sax och symaskin, vilket får mig att tveka om jag ska behålla dem eller ej. När vi inte har egen maskin blir det plötsligt jobbigt...)

Grattis till 2-åringen Iris! Hoppas BS famlijen får en fin kalasdag!

Snaily - skönt att bollen är i rullning, irriterande att sommarstängt kommer ivägen bara.

EA - med allt ditt bakande fattar jag inte att du kan ha en sån nätt figur. *kliar i huvudet*

Svar på tråden Livets stora och små frågor