• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

*vinkar till Piggelin och Vänner*

Sällar mig till hus-fancluben! Underbart skönt särskilt nu när det blir sommar. OM det blir sommar... imorse var det vitt vitt vitt (SNÖ alltså) på fjället utanför vardagsrumsfönstret!

• passionsblomman

Hihi!

*nyfiken på vilka butiker som får bra betyg av dig*

Jag är 38-sådet blev en j*dra fart på kliniken när jag sa att vi velat ha syskon utan resultat och att sonen nu är 8 år...

Skostorlek 35

Bor på Mälaröarna srax utanför Stockholm. Mitt i spenaten i en pytteliten sommarstuga, med förhoppningar om ett snart bygglov.

Piggelin1 skrev 2009-06-04 21:26:48 följande:
    Passionsblomman - så du är florist - vad kul!! Jag älskar snittblommor! Har en favotritaffär här i Götet som är min favorit, där de är så himla duktiga & dessutom har bra öppettider. Fast för ett tag sen hittade jag en ny, som också verkar jättebra, så jag kanske sviker den "gamla" & handlar där också!När jag åker ner till brorsan i Amsterdam brukar jag alltid köpa med mig ett fång snittblommor (tulpaner, amaryllis, solrosor osv osv) & forsla hem på flyget, det är ju så himla billigt där & det finns så himla mkt att välja på!! Vilken del av landet bor du i? Vad är det mer för frågor vi brukar ställa? Skostorlek, ålder? Ålder har jag ett svagt minne av att du nämnt här, ngnstans 37-39, kan det stämma?
  • Fru E

Passionsblomman-strl 35!!!! Då slår du tom mig, jag har 36/37

• snaily

Gaaaah Passionsblomman vilka små futter! Du kan få några cm fot av mig (kan avvara lite av mina 41:or) så du står stadigare på jorden sen

• Fru E

Vad tror ni om morgondagens bakprojekt; rabarbermuffins med yoghurt och kardemumma som toppas med smält vit choklad??

• Piggelin1

Hej vänner - där var du ju igen & jag fick dessutom svar på min fråga om Prinsen!

På tal om bebisarna här i tråden, det slog mig innan idag att Cissis lilla tjej är väl den första nummer två i tråden, där vi varit med från första äggletandet (som blev Victor) & tills nu när Ciccis nummer två född! (Livia föddes ju iofs också "inom tråden" & har en lillebror nu, men där missade vi väl själva plussjakten)
    Det om ngt visar på att denna tråden levt länge! OTROLIGT & väldigt fascinerande! Vem trodde det när Muggles mailade länken till mig första gången & skrev om ett gäng kanontrevliga & skärpta tjejer som hon hade börjat hänga med på BT?!

• passionsblomman

Hahahaha! "futter" - spå säger min sambo och hns syster också! Och mjulk! Åh, vad roligt!

ja, jag kan ta lite, dt är lite vingligt på livets stig ibland har jag märkt! Det kamske hjälper.

Usch, jag känner mig helt labil såhär i kvällningen och får lite panik över att svärisarna kommer till vårt lilla röriga hem och det ska regna så man inte kan köra ut dem i trädgården heller.
    Känner att råkar de säga fel saker efter mitt inseminarium, så börjar jag nog lipa. ELLER får ett vrdesbryt...

Det måste väl vara pergotimen som vänder hela sinnet uppochner, som om det var pms på g.

snaily skrev 2009-06-04 21:51:35 följande:
    Gaaaah Passionsblomman vilka små futter! Du kan få några cm fot av mig (kan avvara lite av mina 41:or) så du står stadigare på jorden sen
  • viktualia
    Piggelin1 skrev 2009-06-04 21:56:11 följande:
    På tal om bebisarna här i tråden, det slog mig innan idag att Cissis lilla tjej är väl den första nummer två i tråden, där vi varit med från första äggletandet (som blev Victor) & tills nu när Ciccis nummer två född! (Livia föddes ju iofs också "inom tråden" & har en lillebror nu, men där missade vi väl själva plussjakten)Det om ngt visar på att denna tråden levt länge! OTROLIGT & väldigt fascinerande! Vem trodde det när Muggles mailade länken till mig första gången & skrev om ett gäng kanontrevliga & skärpta tjejer som hon hade börjat hänga med på BT?!
    Dels - håller jag med dig om hur fort tiden gått!
    Dels - blir jag sanslöst trött på mig själv för det säger en del om hur länge jag velat fram och tillbaka.. och fortsätter vela... hm... men jag är SÄKER på att jag kommit längre än vad jag hade gjort utan er!! TACKKRAMAR!
  • kängu

Hej vänner!

Nenne- kan inte mer säga än att jag tänker på er. Skickar kramar och styrka!

Frejis, skönt att du är hemma! Ta det lugnt nu!

Cissi, härligt att allt är bra med er! Vad ska prinsessan heta?

Ego- Har haft en fullspäckad dag med examensceremoni, UL och sedan examensfest för släkten här hemma. Nu helt slut men uppe i varv på samma gång. Allt såg bra ut på UL och lillen låg precis på kurvan, skönt.

Snaily- skönt att utredningen dragit igång fast förstår att det känns segt att det blir en paus över sommaren... ni får passa på att bara sexa kravlöst!!

• Fru E

Dags för sängen här
    Imorgon är det sista ensamma dagen för på lördag kommer maken hem

Godnatt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor