• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Hjälp, jag kan knappt hålla ögonen öppna!!! Får nog gå och hämta den där espresson nu.

Telis - Koffein brukar hjälpa mig när jag har migrän. Förvirrande läsning om koffein-magnecyl (som jag brukar ta) på fass dock, först står det att man inte ska ta det under de tre sista månaderna av graviditeten, men längre ner står att man inte ska ta det alls under graviditet om inte läkare ordinerat det...

• Ore

Telis: Peppar peppar, jag har sluppit migrän hittills under graviditeten. Vet inte hur jag skulle löst det annars. Lägga mig och vila i ett tyst och mörkt rum, och hålla tummarna för att det hjälper, antagligen. Mesiga alvedon skulle iaf vara helt meningslöst, det har aldrig bitit minsta lilla på min migrän.

Cicci: Vilket välkomnande! (Hoppas att maken smygläser detta och lär sig hur det ska gå till )

Håller ff tummarna stenhårt för Nenne, men viftar på lillfingrarna för att snaily får bra besked hos gyn idag

• Ore

Och Telis, nu är det bara 7 dagar kvar till VUL

• BrudSommar2006

Cicci, jag har aldrig varit på Golden Hits, vare sig lunchat eller kvällstid, vet knappt var det ligger, men bara tanken på efterrätt får mig att vilja ta mig in! Ska jag ta en buss in imorgon?

• _koko_

Men OJ, vad lugnt det var här!

BS - Det brukar dessutom vara rätt sjyssta desserter (typ äppelkaka m vaniljsås eller kladdkaka) på fredagar! Dreggel...

Påminner mig om att jag måste skörda rabarbern hemma! Vi flyttade den ifjol och då fick den fart! Mmm, varm rabarberpaj med vaniljglass...

• Ore

*noterar att jag MÅSTE hälsa på hemma hos mamma och knycka litet rabarber*

Igår blev det dock glass, grädde och färska svenska jordgubbar. Mums. Och en hel liter till bara mig, räckte till frukost också. Ibland är det rätt bra att maken inte gillar jordgubbar något vidare, även om jag tycker att det är totalt konstigt...

• Liten med Mindre

Måste säga emot dig där koko - det smakar bäst med vaniljsås till rabarberpaj...om du inte har en väldigt söt amerikansk-inspirerad paj förstås.

• Liten med Mindre

Har en man som förvisso äter jordgubbar, men som inte är någon anhängare av bär-efterätter. Så det blir inte paj så ofta hemma. Medan mina föräldrar nog alltid har en paj på gång.

• _koko_

Liten - Najje! Jag gör i princip bara smulpaj. Men att jag väljer vaniljglass beror nog på att det är enklare.

Ore - Avis! Vill också ha jordgubbar...

Men nu ska jag ut på stan och köpa lite nya strumpor till sonen och jordgubbssylt innan jag åker hem och äter pannkakor!! MUMS! Lyllos mig som har en pannkakskung till hemmaman.

Svar på tråden Livets stora och små frågor