• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

GER UPP!!!! Blir utslängd härifrån varje gång jag skriver något.

• Lapinette

Komiskt nog så lyckades jag få med detta inlägg och inte alla andra kommentarer jag försökt med under eftermiddagen.

Som sagt, fortsätter att hålla tummmarna för nenne!!! och önskar er övriga en härligt, regnig, mysig i soffan kväll!

• nennesjuttioåtta

hej... ok, jag skriver inte att jag har mens för att dölja något. Nu kommer det ännu mer och bara rött - och vi testar mest det där jävla grav-testet för sakens skull i morgon. Tackar min lyckliga stjärna att vi inte kan gå på dopet på lördag med alla andra kompisar som ska visa upp sina små söta troféer och leka happy family när det enda man vet är att de undrar hur det går för oss, när frågan: "Hur är det annars då, något på gång?" kommer.

• nennesjuttioåtta

vad är det för fel på BT egentligen? Har de helt tappat förmågan att hålla en sida rullande?

• fru AM

Nenne: Kram igen!

Och jag har inga problem whatsoever med BT (förutom att det är farligt vanebildande osv)...?

• FruCicci

BS, du får gärna komma in till stan o frossa med mig!!!!!
    smsa mig i så fall...

kram nenne...........

• Lapinette

Det måste vara vi med agressiva inlägg som blir utslängda nenne. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, vad less jag blir ...... varför kan inte du och jag få den där tomtebolyckan?!! Säg till om du vill hänga med till IKEA när grabbarna är och kollar på fotboll.

STOR KRAM, det är verkligen SKIT, SKIT, SKIT! (ytterligare en som alltid har haft svårt att säga könsord).

• Lapinette

nenne - även om det känns skit att testa så är det bra och se så det inte är något tjall, typ utomkveds eller tidigt missfall. Sen så finns det ju dem som faktiskt blöder men ändå är gravida. De säger att man ska testa även om man blöder .. vilket självfallet jag ALDRIG har gjort men nu så här med facit i hand så förstår jag varför det kan vara bra.

• BrudSommar2006

Cicci, jag smsar så fort jag hittar mobilen, den ligger väl här någonstans, får ringa på den annars!

Mat har jag lite svårt för beroende på, smågodis likaså (som jag älskar annars) men just efterrätter är väldigt lockande just nu!

• viktualia

Nenne - jag håller med tidigare talare, det är nog läge att ta ett test för att få besked om läget... under tiden KRAMAR jag om dig HÅRT och LÄNGE!!! Och himla tur att ni har andra planer än lyckliga familjen-dop-orgie!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor