• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Nenne: sedan skriver jag längre ner:
    "Själv hade jag BIM nu på söndag så min mens kom tidigt denna gång. Uäääuäähhhh"
    Så man vet aldrig förrän den röda tanten sjunger...

• muggles

Nenne: nu är jag farligt ute och ger dig hopp igen men Cicci skriver på samma sida:
    "Jag fick ju som en brunaktig flytning förra gången jag var gravid, som pågick i 3 dagar, så jag trodde jag inte var gravid... "

• muggles

31 juli har vi 3-årsjubileum - kom ihåg det nu girrrls!

• muggles

Innan jag går så vill jag bara säga att:
    fittoslembuskearschelfan!

• passionsblomman

Fy fasen!

Båda mina senaste cykler har jag gjort inseminationer och båda har börjat med brun konstig flytning, men sen har det visat sig vara kört. Man HATAR ju det här mad alla symtom som lika gärna kan vara det ena som det andra!

*kramar om Nenne oavsett*

• Page

Haha Muggles, sjukt kul att læsa gamla inlægg! Du menar væl inte att JAG skulle vara otydlig eller ickeødmjuk?!

• Izzie

Men vad fasen... Stor kram Nenne!!!

EA - Hoppas maken hittar lite roliga grejer till dig! Är han en något så när van shoppare borde han kunna hålla upp plaggen framför sig och måtta med ögat. Min uppfattning är att storlekarna skiljer sig ganska rejält i USA. Typ Hollister och Abercrombie har små storleka medan tex American Eagle har ganska stora. Du borde nog ha 6 eller 8 iaf rent generellt.
    Åh vad kul det är att shoppa i USA!!!

Tänker på Frejis... Finns det något de kan göra på sjukhuset för att underlätta??

Frullan - Jag har faktiskt inte insett att det är så snart som din bebis ska komma. Såg det först på BF-listan några sidor tillbaka... Jag vill verkligen instämma i alla andras råd om att du borde prata med någon som är utbildad inom de här frågorna och van vid att hantera den typen av tankar. Du behöver hjälp att se på det hela från en annan vinkel och eftersom det har gått så lång tid nu, så tror jag inte att det går av sig själv så lätt. Gör dig själv och bebisen en tjänst och ta kontakt med någon NU! Kram!

Muggles - Gud va kul att läsa i gamla trådar! Jag skrattade så åt din symptomlista. Särskilt den där med "hugg vid vriden överkropp"

Piggelin - Vad skoj att ni trivs så bra i huset och att det kändes så bra med dagmamman! Visst är det härligt med trädgård nu till sommaren! Fantastiskt att äta frukost på altanen eller tända grillen direkt efter jobbet

Ore - Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du haft en jättemysig dag!

Tinga - Dina kakor lät supergoda! (Finns plats i min frys med om det finns nåt kvar efter att du fyllt din egen och Telis) Recept?

Sweet - Jobbigt med makens besvikelse! Men det är bättre tror jag att hantera besvikelsen nu istället för att få rejält med problem senare pga att ekonomin inte räcker till. Sånt är så slitsamt, inte minst för relationen. Tycker Liten hade ett bra tips med att sätta en tidsplan på boendet. Då känner kanske maken att det åtminstone finns en plan och att trångboddheten inte kommer att vara för evigt. Kram!

Liten - Håller tummarna för dig och jobbet! Tycker du är modig som verkligen visat initiavförmåga och snackat till dig möten och visat framfötterna. Sånt brukar löna sig!

Vänner - Lycka till med syskonförsöket! Spännande! Hur gammal är Prinsen nu?
    Och var duktig du är som kör plankövningar...

Nä, nu är det dags för sängen...

Kram o gonatt

• Page

"Det är inte alltid så lätt
    att lura simmarna att hitta rätt.
    Man får vara väldigt slug:
    stå på huvudet eller köra centrifug
    Alla trix är värdefulla
    men det allra säkraste är såklart att kn*lla!
    Och det helst när ägget är löst och börjar gno
    på väg mot det som sedan ska bli bebbens första bo.
    Detta märks såklart på aladåb, snigelspår och böj
    Se isåfall sjuttsingen till att få lite röj!
    Lyckas du på din man få fjong
    så är simmarna snart på gång.
    Och har du då knaprat ditt bisolvon som du ska
    borde slemklumpen inget hinder för simmarna va.
    Svisch så har de simmat igenom på rekordtid
    och en liten äggcell bildar nu med simmaren en ny liten individ!!"

• Page

Sweets gamla dikt. Så roligt! Var tvungen att læsa den før mor. Hon fnissar æn.

Svar på tråden Livets stora och små frågor