• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Snaily-ja pressa honom annars, än så länge har jag inte fått något vettigt svar på spottings och varför de kan vara hela månaden ibland utan bara flummiga svar

• muggles
    Frejis skrev 2009-06-02 11:48:51 följande:
    Frullan - gillar det här att du inte har tänkt dig att föda barn. Vad sade stackars BM? Tycker förresten att det är dags för MVC att se till att få fram en psykologtid för dig. Liten - vad bra! Jag håller som sagt tummarna att du får tjänsten
    FNISS!
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-02 13:24:08 följande:
    förlåt mina egoinlägg...
    Men HALLÅ elleRRRR! Vi är ju intresserade fattar la du!
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-02 15:05:07 följande:
    Typ Undskuld, vill du runke min taske?
    VAd betyder det: "vill du svänga min väska" eller?
  • Telis

Passionsblomman, jag såg reprisen häromdagen och satt och hyperventilerade i en brun papperspåse hela avsnittet.

Muggles, hur är det med Vänner? Jag tänkte på henne häromdagen och saknar henne, du kan väl hälsa om du pratar med henne?

• Telis

Snaily, lycka till så jättesupermycket imorgon om vi inte "ses" innan!

• fru AM

JA, lycka till imorgon Snaily!

Nu ska jag gå och steka falukorv samt förbereda mig på första kvällen utan makens hjälp. Jag och Hektor ska natta Livia ... få se hur det går

Hej svejs!

• snaily

Tack tack! Jag tittar nog in imorgon bitti innan jag ska till frisören (många viktiga ärenden imorgon).

Nenne; hörde du Shanti Roney på Legoland? Gammal repris men lika roligt varje gång.

Svar på tråden Livets stora och små frågor