• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Vad ända inihelvete!!!
    jag läste Nenne-skrutts inlägg för lääänge sedan. Sedan skrev jag typ 3 inlägg själv men de bara försvann för attt BT krascjhade heeeela tiden! Om och om igen!
    Blir så sur!!!!

Men jag förstår ändå inte riktkigt Nenne????
    Är det lite blod eller myclet?
    Alltså är det tanten tror du eller är det bara liiiite blod?
    Jag hade som sagt lite blod innan jag plussade.
    Ok, jag vill INTE skapa förhoppningar som du INTE vill ha. Men var ändå tvungen att informera om dessa fakta....!
    BAMSESUPERFLUFFGOSEKRAMAR till dig Nennelainen!!!!
    och du Pricken SKA bara stanna kvar där och boa in sig hos dig!!!!!!!!!!!!!
    SKA SKA SKA!!!!!!

Sedan måste jag säga att det är ooooootroligt att tråden snart är 3 år!!!!!
    Och shit ja, nostalgi...
    Hehe, mitt gamla rim också!
    Har för mig det var till Cicci som ville bertta på jul att hon var gravid. För familjen. och jag funderade tydligen ut ett bra julrim. Men jag tror inte det blev det för det var visst lite för "vågat och även internt va?!?!?!??

Näe!
    Nu MÅSTE jag lägga mig!
    Klockan är ju dömycket!

men jag är lite nostalgisk inatt för nu är det exakt ett år sedan jag vaknade av värkar!
    ojojoj!!!!!
    Känns absurdt konstigt!
    Hm...
    imorgon blir hon iallafall 1 Lillsnorpan.

Återigen Dunderkramar till nenne!
    och till Frejis också!!!!!

• Liten med Mindre

Nenne - Ett ton kramar är skickat norröver med adress herr och fru Nenne plus katt.

Kan inte inge så mycket hopp, då den enda gång jag inte sett skymten av spår innan mens, var när Mindre blev till - såg inte en skymt förrän förlossningsdagen. Önskar det blir annorlunda för din del...vill också att du får en prick nu!!!

Frejis - hur går det? *orolig*

Vänner o piggelin - det låter så mysigt med er hus-iver.

Sweet - pussa och gratulera 1-åringen!

Izzie - jo, alla cheferna jag pratat med, av de nya och de gamla, tycker det är bra att jag tagit kontakt och uttryckt mitt intresse - inklusive vår buffliga ex-VD som gett rekommendationer han med. :-O

• Liten med Mindre

Måste ju säga att det faktiskt hjälper att ha ett ägg-sjukt nätverk av starka kvinnor i ryggen när jag ska ta mig för nya läskiga saker i karriären.

KRAMAR!

• MSW

Är bt lika svajigt hos er andra också? *hoppas att det går att skicka detta*

snaily skrev 2009-06-03 16:38:22 följande:
    MSW, 15.30 var det visst!
    Okey då ska jag skjuta en halvtimme på det då! Hoppas att det går så bra det bara kan gå!

Barnmorskorna: Följde det svenska, men nu efter förlossningen tål inte maken sådana program ( ) så nu får jag låta bli..
  • MSW

EN stor kram till nenne m familj, även om it aint over until the red lady sings!

Stortgrattis till familjen Sweet också då de nu har en ettåring i familjen!

*vink vink till er andra*

• Lapinette

Lånade makens dator igår för att kolla och snacka om galen jag blev när BT la ned när jag hade 1 sida kvar att läsa!!!

nennegumman - hur mår du? Jag lider verkligen med dig och hoppas att det fortfarande bar drippar och är falskt alarm. Tyvärr måste jag erkänna att jag också haft brunt dagarna innan mens vid mina IVFer och som passionblomman även vid någon enstaka insemination. Men eftersom det inte blivit värre och när du skrev och straciatellan igår så trodde jag verkligen att nu, nu har det gått vägen. Hoppas att det är så! Tänker på dig!

kokisen - baguette heter det på franska.

Sweet - läste ett gammalt inlägg igår (kom inte ihåg vart jag hittade det) där du skrev din historia om hur vattnet gick när du var på t-banan. Jag tycker det känns som mycket mer avlägset än bara 1 år sedan. Grattis!

Vänner - såg att du var inne här en sväng igår *vinkar*.

Frejis - fortfarande kvar på DS?

Liten - låter som jobbet kommer att bli ditt!

Ego - ingen haricot på stickan. Det hade varit super om den kommit idag då de i princip hade gynnat CvL att långtidsodla för att slippa få in mig en söndag... samt att min akup är ledig i slutet på nästa vecka och måste leta efter någon som kan ta emot mig.

• Ore

Snörper in tummarna ÄNNU hårdare i hopp om att det hjälper Nenne... Och så skickar även jag ett ton kramar till fam Nenne!!!

Imponerad av muggles och Nennes fula ord

Grattis till lillsnorpan, som blir 1 år!!!

Oups, möte...

• nennesjuttioåtta

god morgon!

vilken nostalgitripp! tack muggles!

Sweetstreeeeeet
    Hurra och GRATTIS till gostufflan på födelsedagen!!!

jag trorjag kommit på det, det är progesteronet som gör att det är brunt. När det går ur kroppen kommer det mer blod så jag tror att när jag slutar med proggen så kommer det igång på riktigt. För jag tar ju bara vaggisarna på kvällen och morgonen och det är aldrig något på natten eller på morgonen, bara liiiite brunt. Men igår kväll när jag stoppade in en vaggis så var det fullt med blod därinnne så ... ja det måste vara kört. Kuken.

Frejis
    Tänker på dig!!!! Hoppas du får komma hem snart och slipper ha så ont! Jävla satans myom!

• Lapinette

nenne - vet att det inte finns något som kan trösta, att hålet är så jäkla djupt och svart men kanske ska du ta och testa? För du vet ju inte helt säkert om det är kört och nu har det definitivt gått så pass långt att ett test är tillförlitligt.

• Frejis

Hej tjejer!
    Tack för all omtanke, stöd och kramar, det värmer Jag försökte logga in här igår kväll, men blev utkastad efter att jag skrivit ett meddelande. Nåja, värre saker kan hända Vi fick i alla fall komma hem igår kväll och det var riktigt skönt. Får se hur länge jag får vara hemma nu igen

Måste läsa ikapp var ni skrivit igår. Kommer tillbaka. Kram!

Svar på tråden Livets stora och små frågor