• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Hej Cicci, vad kul att du är inne igen!

Jag skrev några grejer imorse riktade till Piggelin men de försvann så jag tror jag mejlar dig istället darling!

Nennelainen: jag förstår att du vill hålla hoppet nere. Men jag håller med Lappis, att kanske ska du testa för att få svart på vitt. Är det minus är det väl lika bra att få veta det. Och enl all samlad kunskap här i tråden så kan det ju mkt väl vara ett plus. Det värsta måste väl ändå vara att gå och inte veta?

• Liten med Mindre

Cicci - vad mysigt med ett sånt välkomnande.

Sitter och undrar när det blir sommar igen. Tog ingen kofta, och fryser som en blöt hund - om de nu fryser. Inte hjälpte maten riktigt heller. Lite varmt te kanske...fast helst vill jag ju ha godis.

• Lapinette

Gällande lunch så hänger jag gärna på i nästa vecka MEN jag har ingen som helst aning om när jag ska till Uppsala samt på onsdag är det utspring, brorsans äldsta tar studenten.

• snaily

Frejis, vad skönt att du är hemma igen, hälsa myomet att det håller sig på mattan framöver!

Cicci, vad härligt att det går bra med prinsessan! Och vilket välkomnande! *impad*

Nu åker vi till stan för gynbesöket... är nervös som en liten gnu!

See you later!

• muggles

Lycka till i efterskott Snaily!

Just det, glömde kommentera - vilket välkomnande Cicci! *också impad*

• muggles

Vad sjukt det kändes att läsa sina inlägg från 2,5 år tillbaka - nästan som om det var en helt annan person... Skum känsla! Ska det ligga där i all evighet tro?! När jag är hädangången ska ngn av misstag googla fram den sidan (sökte typ på "såriga bröstvårtor") och läsa med förvåning och undra vad det var för dåre

• _koko_

*Håller tummarna för snaily*

Nennehjärtat - Kom på igårkväll att jag till och med ljög i tråden om att mensen kommit en gång för att jag inte orkade med alla (välmenande) "är du säker...?" Skäms lite och önskar att jag kommit på det tidigare.

Är väldigt lunchkomig just nu efter tex-mex-buffé på åhléns. Kanske en kaffe råder bot på det? Nä, eftersom jag numera dricker latte macchiato på jobbet lär jag bara bli ännu mer däst av det... Kanske får ta en espresso i stället...? Oj, vilka problem jag har!!

• Telis

Nenne darling, det låter illavarslande det där, men snälla ta ett test innan du slutar med proggisarna! Det är så svårt att veta vad som är upp och ner, rätt och fel i den här verkstan. Jag skickar iallafall en massa kramar - kkkrrrrrrrrroooooouuuuuuuuummmppppffffff!!!!!!

Själv ligger jag hemma däckad med migrän. Är det någon annan som har haft det medan ni har varit gravida? Vad har ni gjort då?! Jag är desperat efter att slippa det här nu.

• Telis

Nenne darling, det låter illavarslande det där, men snälla ta ett test innan du slutar med proggisarna! Det är så svårt att veta vad som är upp och ner, rätt och fel i den här verkstan. Jag skickar iallafall en massa kramar - kkkrrrrrrrrroooooouuuuuuuuummmppppffffff!!!!!!

Själv ligger jag hemma däckad med migrän. Är det någon annan som har haft det medan ni har varit gravida? Vad har ni gjort då?! Jag är desperat efter att slippa det här nu.

Svar på tråden Livets stora och små frågor