• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Nenne: brutal anal och en smula pungkula - är allt jag har att säga! Åh, vill inte att du ska gråta! Gråt inte än, va fan, ingen anledning att ta ut ngt i förskott. Du blir inte mindre ledsen sedan för att du börjat vara ledsen redan nu... Snarare blir summan större.
    Det är så liten chans tyvärr att det lyckas på ett ivf, har för mig att det är typ 28% chans till grav (ni andra får rätta om jag har fel och det här beror ju på ålder också). Vid en vanlig grav har man väl 70% chans eftersom 30% blir MF.
    Men det är inte helt kört än.

EA: hej där!

• muggles

Hej Page! Har du haft nicket Trollfrun??? Bara undrar...

• Page

Hej Muggles! Nepp, har inte haft några fulnick vid sidan om? Vadårå? Nån som diskuterar ovanligt mycket om sitt hår? Lænk?

• kängu

Nenne, nej nej nej Kramar till dig och maken! Jag håller fortfarande tummarna!!

• kängu

Vänner, var tvungen att kika en extra gång i galleriet, men nej, jag känner inte igen dig...

• Vännerfan

Åh, nu kom jag äntligen in igen! Men nu har Nenne darling försvunnit igen. Åh, vad ledsen jag blir om det är som du tror! Men jag tänker spara tårarna tills du vet säkert!
    Stor, stor kraaaam iaf!

Kängu, ok. Du kan ju vara lik någon jag känner eller så.

• Vännerfan

Nu väntar trista men nödvändiga Plankan-övningar och sen måste jag gå igenom en presentation jag ska hålla imorgon. Fick innehållet sent i eftermiddags, så jag kan det verkligen inte.

Kram igen och god natt! Vilken piss-avslutning det blev på den här kvällen! Kram igen Nenne!

• muggles

Page: nä jag letade efter våra gamla gravidtrådar och ramlade in på en där du hade svarat på ett sätt som fick en att tro att du var TS. Fast det borde jag ju ha insett för då skulle ju nicket på TS också ha ändrats. Är lite långsam idag!

• Fru E

Muggles-vink vink!
    Jag sitter och tröstar mig med att leta efter saker som maken kan köpa i USA

• muggles

Oj vad jag filosoferar här - och vad rätt jag hade om såriga bröstvårtor! *synsk*

mugglesfan skrev Fre 15 dec 2006 följande:
    Positiva tankar:
    - jag är lyckligt gift och vi har det superbra
    - vi ska flytta in i ny lägenhet till våren
    - det är jätteskönt att få sova länge på helgmorgnarna (till skillnad från småbarnsföräldrar)
    - jag kan gå på afterwork precis när jag vill
    - vi kan mysa bara vi två på fredagkvällen med gott vin
    - kan åka på skidresa och åka en massa offpist
    - kan ha hela vår V70 för oss själva
    - slipper investera i barnvagn, barnstol mm

ja det finns ju hur mkt som helst!

vad är grejen med att skaffa ett litet knyte som skriker, bajsar och suger på ens bröst tills det blir sårigt?!

(jag låter väl inte alls bitter )
    Helvitte vad BT är instabilt idag *onda ögat till klåpkodarna*
Svar på tråden Livets stora och små frågor