• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Frejis - ta det lugnt så du slipper åka in igen!

nenne - säger bara livet är INTE ALLA RÄTTVIST! Du och din man är så värda en liten skrutt!!! KRAM på dig

• snaily

Nenne - stora kramar!!! Livet är verkligen orättvist...

Här smyger sig tanten fram sakta sakta, säkert bara för att kunna slå till som en tsunami under eftermiddagens gynundersökning. Jag ska avlägga en blodig rapport ikväll!

• Lapinette

ALLS ska det självfallet stå. Skrev fort så att inlägget inte föll bort pga BT som kraschar hela tiden.

• Liten med Mindre

MSW - glömde, maken gillar inte heller lax, men äter viss annan fisk. Det brukar bli en del gratänger från DN och Vår kokbok. Enkla grejor utan för mycket jobb.

Har som mål att jag ska ha fisk på en av "mina" dagar, önskar maken gjorde samma sak så skulle det bli lite oftare.

• Lapinette

snaily - kniiiiiiiiiiiip!!!

Angående fiskdiskussionen så äter min man allt utom rödbetor. Skaldjur älskar vi båda och så passar det så bra till champagne .

• Liten med Mindre

Och inlägget hamna på så lustiga ställen pga krascherna...

Frejis - välkommen hem!

Nenne - mer kramar!

Lappis - surt att bönan inte vill komma nu då, när det hade passat fint.

Själv lyckades jag just släppa in (receptionen obemannad) och hälsa på någon riktigt höjdare inom nya företaget. Människan hette Woody - och nu nynnar jag utan uppehåll på "Woodpecker from space". Suck! Samtidigt som jag surfar BT och försöker läsa på i nya dokument om användning av företagets datorer... Oops!

• fru AM

Nenne: Djävla skit! (är dålig på könsord tyvärr, har inte saknat att kunna vräka ur mig en harang förrän nu ...) STROKRAMEN

Kul dock med Trådnostalgin som Mugglan och Page ängande sig åt igår ... Det var som ett sånt där "återblicksavsnitt" av ens favoritserie ...

Jag och Hektor lyckades i alla fall natta Livia igår utan problem ... Eller ja Hektor hjälpte faktiskt inte till särskilt mycket, inte en enda bok ville han läsa högt för henne utan han låg mest och grytmtade på ett ganska störande vis, men hon var tack och lov så trött att hon somnade ändå ...

Herregud vad jag lever mig in i trådens alla förvecklingar, glädjeämnen och sorger nu! Det är ungefär som med barn: ju fler man har desto fler får man att oroa sig för ...

Hönsmamman tycker INTE om att livet far fram orättvist med de små kycklingarna ...

Alla får en mammig kram!

• _koko_

Nenne - i oändlighet. Finns inte så mycket mer att säga, inga ord kan trösta. Men du vet att vi finns här och tänker på er och lyssnar när du vill häva ur dig något. KRAM!

muggles - Jag undrar om du inte jämförde äpplen och päron? Schablonchansen att bli gravid vid ett ivf-försök är 30%, den chansen kan öka eller sjunka beroende på ålder och faktor. Vad schablonchansen är att bli gravid vid varje naturligt försök är vet jag inte riktigt, kan man tänka 1/7 eftersom snittet är 7 försök?
    Risken för missfall ska enligt uppgift vara lika stor oavsett hur barnet blivit till.

frejis - Välkommen hem! Sköt dig nu. Samtidigt, nu när jag vet vilken avdelning du ligger på när du är på DS (för övriga: samma som jag låg inlagd på 9 dagar när jag väntade conny), känner jag mig fånigt lugn. De var så underbara där att jag fortfarande nästan tänker på det som ett andra hem...?!

Lappis/nenne - Tack, jag lär mig aldrig vilket av orden som är det svenska påhittet...

Har fö sovit SKITdåligt inatt (kattungen har inte busat, men väl velat sova i mitt ansikte eller på mitt huvud mest hela natten) och drömt en massa konstigt nu på morgonen, så när jag vaknade var jag både trött och arg... Ingen bra förutsättning för denna dagen. Tur att jag ska få träffa min förra kund idag, det ska bli SÅ roligt!!

• _koko_

Just det, var det vänner som frågade? Hej förresten.
    På vårt RUL sa BM att hon gissade på pojke, men att det var så tidigt (jag blev ju flyttad fram och tillbaka, så RUL gjordes redan i 17+0), att det var osäkert och vi skulle kolla igen i v32. Jag var stensäker på tjej innan och nu när cicci fått en tjej och vi har samma cravings, plus att det är ännu mer saker än förut som är annorlunda för mig när jag jämför denna graviditet och connys, så vet jag verkligen inte vad jag ska tro.
    Det blir med andra ord mycket spännande att göra ul 1/7!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor