• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Nu fick sista kollegan barn imorse så nu är det tre nya små flickbebisar på vår avdelning. Vilket innebär att jag måste sätta fart med att måla deras stolar som de ska få i present när de kommer på besök

• Fru E

Snaily-ja ibland är det skönt att inte bry sig en månad eller två. Vi gjorde det när cykeln ändå strulade som attan tidigare i våras....då var det inte "lönt" att sexa varje dag eller varannan utan bara när vi kände för det

Får hoppas det blir en bra plan med
    Undra om man kan ta dag 2-4 provet på dag 5 med ifall gyn inte ringer tillbaka under dagen imorgon........

• Piggelin1

Hej alla,
    vad knäppt BT verkar vara för tilfället Försökte läsa ikapp igår, men det var nästan omöjloigt när det heöla tiden låste sig...
    Gör ett försök nu iaf & hoppas att det går vägen!

Nenne-darlingen & även Nenne-mannen - fy faaaaan vad livet är orättvist. Det är ju verkligen er tur nu
    Vet inte riktigt vad jag ska säga, så jag skickar sonika en hög pussar & kramar
    Så jävla FEL att ni inte lyckas, ni ska ju ha en liten knatte, precis som Lappis (& EA, Snaily med flera)

• Fru E

Ni som går på akupunktör, gör det ONT!!!????!!!!
    Jag är lite "rädd" för nålar i vanliga fall så går inte dit och är glad i hågen precis.........

• Piggelin1

Passionsblomman - så du är florist - vad kul!! Jag älskar snittblommor! Har en favotritaffär här i Götet som är min favorit, där de är så himla duktiga & dessutom har bra öppettider. Fast för ett tag sen hittade jag en ny, som också verkar jättebra, så jag kanske sviker den "gamla" & handlar där också!
    När jag åker ner till brorsan i Amsterdam brukar jag alltid köpa med mig ett fång snittblommor (tulpaner, amaryllis, solrosor osv osv) & forsla hem på flyget, det är ju så himla billigt där & det finns så himla mkt att välja på!!

Vilken del av landet bor du i? Vad är det mer för frågor vi brukar ställa? Skostorlek, ålder? Ålder har jag ett svagt minne av att du nämnt här, ngnstans 37-39, kan det stämma?

• Vännerfan

Izzie, Hej tjejen! Alltid kul att läsa dina trevliga, välformulerade inlägg! Prinsen är 2 år och en månad (snart).

Lappis, Vinkar tillbaka!

Nenne, Jaha, progget kan göra det brunt. Och det var ju FAN att det inte blev några till frysen heller!!!
    Fy vad orättvist livet är!!!!!

Koko, Aha, det var en gissning. Jag mindes bara en mening som löd ungefär ?Conny ska få en lillebror. Jag är överlycklig?. (Fast jag förstår att du skrivit likadant om han skulle få en lillasyster såklart.)

Cicci, Kul med inlägg från dig! Och vad skönt att allt går så bra! (Fast jag hade inte trott nåt annat. ) Hoppas du kommer ner hit snart så jag kan få gosa bebis. Tack för tumhållning! Vi får se vad spattig cykel med olika långa lutealfaser kan ha med sig i bagaget denna gången.

Vilket påminner mig att jag nog glömde fråga Tinga om hennes cykler. Är de fortsatt regelbundna? För du hade väl ett par som var samma antal dagar för några månader sen?

Telis, Stackare som har migrän! Nu var ju planen hela tiden för oss att börja med syskonförsök ungefär nu, men jag blev extra taggad att börja försöka när jag fick 3 täta migränanfall för några veckor sedan. (Och mina varar alltid ca 4 dygn). För jag hade ingen migrän alls under graviditet, amning eller ett år efter det, men nu är den tillbaka. Tänkte också på detta med vad man tar för tabletter då. Mig veterligen finns inga, men jag kan kolla med min läkar-väninna som är specialicerad på... vad det nu heter. Migrän och andra hjärngrejer. Neurolog heter det! Hon sa också att det vanligaste är att migrän uteblir under graviditet, men det är först typ 3 mån in i graviditeten, så jag hoppas det kommer gälla dig! Alvedon som Ore skrev om funkar inte på migrän. Om det funkar är det inte migrän man har. (Som jag fattat det, man ställer det som kontrollfråga när man ställer diagnosen.)

Snaily, Vad skönt att utredning startat och jag förstår om det känns skönt med en paus också.

Så. Nu ska vi se om jag äntligen kan få BT att samarbeta så jag får iväg detta.

• snaily

EA; tror du kan ta det på dag 5 också - jag sa till min gyn att jag inte riktigt vet vilken dag jag ska räkna som dag 1, eventuellt är det idag, men han sa att det är helt ok för mig att ta blodproverna på måndag som då är dag 4 ELLER 5 (eller 3 eller 2, trodde tanten kom på eftermiddagen idag men sen vände hon tydligen i dörren)...

• Piggelin1

Vänner - vad kul att du kikade in igår!!
    Visst har fyllde Prinsen två nu i maj ngngång?

Ja just det, på tal om födelsedagar, är det imorgon som Iris fyller två? Grattis i förskott i så fall?!

Vänner igen - vi lade upp ett gäng bilder på Picasa under byggets gång & sen var tanken att vi skulle fota när vi kommit iordning & lägga upp de bilderna med, men vi har inte ens börjat fota ännu... Ena brorsan har varit på mig i två månader om det nu, eftersom de inte är i Svedala så ofta & alltså inte varit här ännu. Men om/när vi kommer till skott, så lovar jag att jag ska maila länken

Koko - ja - man känner sig verkligen som en kalv på grönbete, detta med att ha flyttat till hus! Igår pratade vi med ena närmaste grannen, som flyttade in i sitt hus i helgen som gick & de hade också lämnat en lgh i stan & är nya på husgebietet. Kul med ngn mer - annars verkar väldigt många här på gatan ha bott i området fast mindre i radhus/parhus etc. Inget ont i det, men kul med ngn mer från "stan"

• Piggelin1

Gröngölingar från stan, låter nog bättre

• Fru E

Snaily-ohh det låter bra ska bara övertala min gyn att jag får ta de proverna med, han tyckte ju bara att man skulle ta det provet inför ivf konstigt nog men går kanske bättre om jag säger vilka hormoner jag vill kolla istället för dag 2-4 provet

Piggelin-är helt underbart att ha hus!
    Har ni fått ha kvar era utemöbler

Svar på tråden Livets stora och små frågor