• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

nenne!!!!

ett +

??????

hurra hurra hurra!!!

• Telis

Fy faaaaaan, vad jag är glad!!! Grattis igen, nenne!!! Det är så sjukt roligt!

• Liten med Mindre

Attans , alla mina fina bokstäver i storformat försvann

Men det gör inget - det blev som Telis sa en jättebra dag!! (Hade du tjuvkikat Telis??? )

Måste gå och torka tårarna lite...

• Liten med Mindre

Måste du dra igång en sån skrämselhicka innan Nenne??
    Mina stackars nerver...
  • Tinga

EA & Izzie ? håll till godo med receptet. De blev riktiga godisbitar, de här kakorna.

Smält 150 g smör på spisen och blanda i 1.5 dl strösocker. Rör sedan ner 4 dl havregryn, ta av från värmen och låt svälla i ca 5 min. Bred ut smeten på en plåt klädd med bakplåtspapper och baka i 200 grader i 8-10 min. Hyvla sen 100 g nougat tunt över kakan och låt smälta (jag stoppade in allt i ugnen en kort stund, för att underlätta smältandet, och bredde sen ut nougaten över hela kakan). Smält sen 100 g mörk choklad och ringla över kakan (jag bredde ut den, så att hela verkligen skulle täckas). Strö sedan över 2 dl hackade hasselnötter, skär i bitar (ca 40 st) och ställ i kyl att stelna.

Page ? grattis till nyfödd vovve! Får vi en förlossningsberättelse?

Koko ? vilken storlekshistoria med era dansdräkter!

Sweet ? grattiskram till 1-åringen! (Och kram till dig med. )

Cicci ? juste välkomnande från BB!

Snaily ? vad skönt att bollen är i rullning nu i alla fall, även om det inte verkar finnas någon ?quick fix? (säger hon som blev gravid första och enda gången med Pergo ). Det var väl inte mer än rätt att din man också fick placera sig i gynstolen!?!

Vänner ? tyvärr har min cykel spårat ur igen; jag hade två med 28 dagar, sen blev nästa 35 och den senaste 32, så ingen regelbundenhet här inte. Fast det är i alla fall färre dagar i respektive cykel jämfört med innan jag blev gravid. Hur ser dina cykler ut?

Kängu ? grattis till examen och fint UL!

Telis ? vad skönt att huvudvärken lugnat sig lite. Hur ofta brukar du få migränanfall? Om det inte är så ofta har du kanske passerat tre månaders graviditet när nästa gång ?borde? vara. *hoppas*

• Tinga

Nenne - men, åh, supergrattis! Vilka härliga nyheter att få en fredagsmorgon! Tårarna trillar och jag sitter här fånleende, samtidigt! Jag kan verkligen inte tänka mig en bättre start på den här dagen! Så härligt att ääääntligen få gratulera dig till ett plus och att få skicka lite glädjekramar istället för stöttekramar.

• Telis

Och så här ser det ut i Casa Telis idag:
    Bouncing Bouncing

Maken och jag är såååååååååå glada för nenne och hennes P!!!!

• Tinga

Nenne - nu läste jag om TV-puckhögen igen, och det blev ny kraft till tårarna!

• Fru E

Nenne-woooooooohhhhooooaaaaaaaa där ser du!!!!!!! Brunt kan vara bra :- D

• Telis

nenne, när blir BF?

Tinga, i vanliga fall får jag inte migrän så ofta, ett par gånger om året kanske. Men jag tror att den ofta börjar som spänningshuvudvärk och då kan jag avstyra en hel del "anfall" genom att ta medicin redan innan det blir migrän av det.

Svar på tråden Livets stora och små frågor