• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Åh NENNE!!!! Tårarna rinner nerför mina kinder när jag ser ditt fina, fina plus!!!!!!! SÅ LYCKLIG för er skull, kan inte ens uttrycka det i ord!!

• Lapinette

nenne - nej ingen böj. Tycker det känns "krångligt" att få den på helgen då de bara har telefon tid i 1 timma respektive 30 minuter. Jag vill ju diskutera långtidsodling samt hur betalning ska ske etc. Samt att min akup åker iväg på semester på torsdag och ju närmare helg jag kommer igen desto mindre chans att de vill långtidsodla. Nåja, inget man kan göra åt saken.

• snaily

Lappis, surjämte

Nenne; igen - wohoooooo! Är det fortfarande nån nyans av brunt idag?

Min man blir nog väldigt nöjd när han får höra att det inte är så vanligt att män får ligga i gynstol - med frun sittandes på en pall bredvid ("åskådarbänken")

Jag fick tid för blodprovstagning på måndag, så nu gäller det att tanten kommer igång i helgen så det tajmar som CD 2-4!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    rackarns, vilken dag är du på nu? Hoppas du får tag på dem i helgen ändå, och när du väl kommit fram så kan de inte lägga på. Jag tycker ändå att de ska lyssna på dig om DU vill testa långtidsodling, det är ju ert embryo!

Snaily
    jamtland, jamtland jamt å standut!
    lite segt brunt idag! *peppar, peppar*

EA
    min aku vrider på nålarna och säger hur det ska kännas och var och när jag meddelar alt skriker så slutar han och då bukar det släppa. Sitter nålen lite fel så gör det det inte men då tar han bort den helt eller sätter den på annat ställe. Ibland är det lite obehagligt men när man väl ligger där är det skööööönt, om man kan slappna av. Ibland har jag frusit eller fått rysvallningar.

haha, jag kan inte fatta varför ni grattar mig och är så glada - helt konstigt! Har det verkligen hänt eller ljög jag bara?

• MSW

Var sparsam med inläggen igår eftersom BT strulade, skrev sedan ett inlägg på kvällen som GIVETVIS försvann! Hoppas BT är stabilare idag! Nu kommer jag dessvärre inte ihåg så mycket vad jag skrev! Och förresten, om detta inlägg skickas så önskar jag en super härlig helg till alla! (ifall BT fortfarande krånglar!!)

Snaily jag tycker att det känns bra att det "hände" så mycket.. Kanske tack vare att han har semester över sommaren sedan! *stor kram och håller tummarna för att pergon blir er lycka!*

NU ska jag läsa vidare!

• _koko_

Åh, änteligen får jag skrika GRATTIS NENNE!!!!!!
    Vilken tiiiiid du tog på dig.
    Vet precis vad du menar om att man tänkt så länge på hur man ska skriva i tråden och när det till slut händer är allt borta... Inget räcker till liksom.

EA - Jag har lite kvar (crinone även här) av de jag fick av telis som jag gärna skickar vidare.

• kängu

Jag ringde precis mannen och snyftade lite i luren, han blev helt hysterisk och skrek: "Ska du förda????????"

Han lugnade sig lite när jag fick förklarat vad det handlade om... och han hälsar massor av grattis till er Nenne!!

• kängu

haha, "föda" skulle det ju vara, inte "förda"

• _koko_

nenne - jag kikar fortfarande på min plussticka ibland, nu av nostalgiska skäl, de första dagarna mest hela tiden - tänk om jag inbillade mig alltihop!!?

Ditt mms har jag väl tittat på sisådär 4 gånger hittills.

• MSW

och ea: Tycker att planen låter bra! Hoppas det ger utdelning också!

Svar på tråden Livets stora och små frågor