• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

EA,
    skicka in maken påen Victorias secret affär! BE honom prata med en av expediterna där och där ska han säga vilket mmått du har. DE ska sedan kunna VETA vilken storlke som passar till ditt mått! Oftast är de väldigt duktiga och kunniga där, Man brukar få bra hjälp.
    Det finns dessutom ett stort utbud på trosor där. Både romantiska, sexiga och vanliga bomull!
    tror det blir bättre än att han ska stå i affären o mäta...??

• _koko_

MSW - Fisksoppa! En vardagsvariant: Valfri vit fisk (torsk, hoki eller liknande), krossade tomater, fiskbuljong, potatis, hackad lök, fänkål i bitar(kanske nåt för dig AM?? ) och en skvätt apelsinjuice. Krydda med salt och peppar. Serveras med fördel tillsammans med vitlöksbröd.

• muggles

fru AM skrev 2009-06-02 09:38:23 följande:

Nu har jag googlat (nähä!?) och läst mig till att de flesta är rörande överens om att bruna flytningar är normalt för en tidig graviditet (såg en siffra på att 25% av alla gravida har det mer eller mindre). Hoppas verkligen att det är lugnt för Nenne! Distanskramar
    Jag hade en brun flytning ca 4 dgr innan plusset. Trodde det var kört då men det var det inte.
  • sweetstreet

Koko!
    Japp bättre idag. Mycket!

Skönt att höra att Fejis blir väl omhändertagen på sjukhuset!

Nu måste jag sätta fart här på jobbet....
    Ville mest kolla läget med Nennelainen och Frejis.

Tittar in senare igen.
    kram på er alla!!!

• snaily

MSW, vad du är snäll!

Glad att maken är en fiskdiggare! När jag tänker efter finns det nog ingen mat han inte gillar... Jo, Macdonalds och liknande, men det är inte "mat" enligt honom

Aioli och rökta räkor = sommarsemester på Ön, längtar!

• Fru E

Sweet-hm oki så då ska jag skicka stussmåttet till honom??

• _koko_

sweet - Bra. Jättejobbigt med såna livsdiskussioner där det inte finns någon enkel lösning, där man måste offra något oavsett vad man väljer... Kram!

Nu ska jag bege mig hemåt och krama familjen.
    Ha en skön kväll allihop!

• Fru E

Guuuuuud va krångligt för att maken bara vill vara snäll och köpa fint

• snaily

EA, yepp ska fråga om spottings och hoppas han har nåt vettigt svar!

• passionsblomman

Jag hittade vitlöksost och avocado också, så nu har jag gjort världens godaste rostmacka! .-)

Åh! jag är i himlen.

Disk? Tvätt? nej, det får vänta en liten stund till..

Svar på tråden Livets stora och små frågor