• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

hehe njaaaeeee så liten är jag inte menade att från kant till kant är 31 cm vilket blir 62 i omkrets .
    Mätte från kant till kant på de trosor som jag har idag utan att dra ut resåren utan ha den vilande

• kängu

Koko, det verkar vara ngt med soptunnan... mina hundar älskar allt som de kommer åt där, men är ganska kräsna i vanliga fall (i alla fall den ena)

• Fru E

Passionsblomman-du som är kunnig i växter vad gör jag för fel om min hibiskus får gula blad???
    Inte alla som är gula utan det kommer ett och sen trillar det av och sen ett nytt osv men alla de andra är gröna och fina

• passionsblomman

Ibland är djur bara FÖR äckliga! soptunnor och blöjtunnor och allt möjligt i vedervärdighetsväg...dricka i toan..ööööörk!

• kängu

62 cm i omkrets är inte heller tokmycket precis... undrar vad jag har????? Minns ifrån träffen att du var himla "nätt"! Blir alltid avundsjuk på tjejer som ser ut så då jag själv är rätt klumpedunsig och inte så där petite!

• Fru E

Vanlig mat kanske är mer "spännande" än torrfoder alt burkmat???
    Våra hundar har alltid fått torrfoder och det tog slut på några sekunder men sen åt de mer än gärna vår mat med

• _koko_

EA - Ahaaaa, ja, det lät lite rimligare.

kängu - De kanske simulerar lite jaktbeteende...? Fast min gammkatt jagar tillräckligt ändå, kan jag tycka (vi har ju blivit serverade både skator och fullvuxna råttor...)!

• Fru E

Hmmmm.....men blir kanske fel att ta 31*2 eftersom man är lite bredare över baken/ryggen i resårkanten?? så är kanske ett par cm till om jag ska vara petnoga

Men Kängu du kan inte heller vara så mycket större i vanliga fall??

• kängu

Kan vara så Usch, det är det värsta med katter tycker jag, att de så gärna vill döda saker och visa upp dem. Men på alla andra sätt är de underbara (förutom att min make får andnöd av dom )

• kängu

EA- har strl 40 i vanliga fall på byxor. OBS alla nu menar jag inte att jag är stor!! Missuppfatta mig inte!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor