• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Snigeln, ja inte har man råd att ha oförsäkrade djur hemma med min otur! Hann aldrig utnyttja försäkringen särskilt mycket med kissen men vår vovve som vi tyvärr var tvungna att avliva förra sommaren var otroligt otursdrabbad från dag ett och råkade ut för svårdiagnosticerade saker hela tiden också, delvis för att jag bodde i Skottland när jag skaffade honom och där har de visst andra gener än här!

• BrudSommar2006

När jag tänker efter råkade min förra katt också ut för lite operationer och så, plus att våra tidigare hundar blev sjuka, har nog varit duktig på att utnyttja försäkringar hittills!!!

• BrudSommar2006

Upptäckte när Rasmus dog nu att vi missat att ha honom livförsäkrad och det hade ändå bara kostat ett par hundralappar per år extra, suck.

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-06-03 13:18:51 följande:
    Jaaa, florist med stjärna i pannan..! Tack för det förresten!jag känner mig som en satkärring där ibland.
    Äsch - det är ju alla snåljåpar som borde skämmas. Som inte inser att hantverk kostar pengar. De kan ge 15000 för en klänning och 40000 för en ring, men att specialbeställda blommor, professionellt arrangerade av en yrkeskvinna kostar en slant är de inte beredda på.

Håller annars låg profil här i dag för att inte lockas komma med käcka tillrop till Nenne ...

By the way: min BM svarade på mailet och tyckte inte det lät som bråck utan snarare som ett hematom som försvinner ... jag vet inte jag (har precis upptäckt en knöl till). Avvaktar till efterkontrollen.

Frejis!? Blev hon inlagd i alla fall? Verkar inte bättre. Håller tummarna för henne och bebisen.
  • BrudSommar2006

Ja stackars Frejis slår oss andra med hästlängder i kategorin jobbig graviditet, vilket litet elände hon haft. Stora kramar till Frejis!

• BrudSommar2006

AM, vad är en hematom?

Japp, stackars Frejis blev visst inlagd igen. Kanske lika bra att hon stannar där så hon inte frestas att ge sig ut på stan och springa igen...

• fru AM

Hematom: blodansamling (typ stort bulligt blåmärke).

• Lapinette

Tumhållning för Frejis och nenne! *smyger ut igen*

• BrudSommar2006

AM, aha, så då kommer de att spårlöst försvinna så småningom om det är det? I så fall hoppas vi på att det är det det är!

• Liten med Mindre

Vilken seg dag det verkar vara för så många här inne. Hoppas på en jätteplussitiv helg framöver, och snar halkbana för alla som liksom jag är på väg mot ÄL. Fast det är säkert en vecka kvar här, minst. Fick visst mer användning för testpaketet jag köpte.

Fortsätter även vänta på jobbresultat. Har fått veta att min chef, och en annan chef jag hjälper, rekommenderat mig för tjänsten. Hoppas ingen ovanför har andra tankar nu (vet att jag definitivt har svårt för andra tankar nu - fantasierna är vilda - och jag vill inte tänka på alternativet att inte få jobbet, ungefär som väntan på tanten...)

Ska koppla av med vin o god mat ikväll - shoppa tårta eller bakelser på Vetekatten på väg hem, för att fira 3-årig bröllopsdag. Vi hade i alla fall tur med vädret den dagen - jämfört med idag.

Det verkar så mysigt med alla katter o valpar på väg till nya hem under sommaren. Små dunbollar att gosa med. *myyyyser* Vår lilla "fågelunge" är ju inte direkt jättegosig - även om det går att få bamsekramar bara man hänger med i svängarna (eller så försvinner ögonblicket )

Svar på tråden Livets stora och små frågor