• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Har någon kattvän här förresten undersökt vilket försäkringsbolag som har de bästa försäkringarna? Annars tar vi Agria som vanligt, orkar nog inte leta runt.

• passionsblomman

Ja, det är väl inte optimalt för katter heller att käka giftiga växter, men jag har aldrig hört att utekatter gör det, deeet känns mer som en sådan där grej som innekatter kan hitta på i brist på bättre att göra.

vi har ett gullregnsträd här med och har haft kattungar 5 år i rad här och de är jättemycket i det trädet.

har aldrig ätit av det vad jag har märkt.

De brukar mest käka gräs så de kan kräkas sina vedervärdiga hårbollar...

• Telis

Passionsblomman, vad söt du är med en stärna i pannan.

Stackars, stackars Frejis! Det måste ju vara nytt rekord i kategorin "jobbig graviditet".

kängu, grattis i förväg till examen!! Vilken tajming så här ett par veckor för BF.

kängu+koko, aha, om alla IVF:are gör tillväxt-ul var det väl därför som jag trodde att alla gjorde det. Jag är ivf-skadad helt enkelt.

• Telis

Stärna är alltså samma sak som stjärna för er som inte visste det.

• fru AM

Jag tror Passionsblomman är florist! Eller hur? Har sett att du styr upp folk i blomstertrådar som hackar på att brudbuketterna är för dyra ... Jag hejar alltid på dig!

• Lapinette

Nej, kokisen du är inte klämkäck utan mer strålande och glad.

• snaily

BS - försäkringsbolagen är rätt likvärdiga tycker jag. Agria har nyligen gjort om sina försäkringar så att man måste göra en massa aktiva val själv - det finns en grundförsäkring där man får välja vilket högsta ersättn.belopp man vill ha, sen finns det ett gäng tilläggsförsäkringar som man kan lägga till (medicin, rehab, tänder, avel).

Ska själv forska vidare i det där, har inte bestämt vad vi ska ha till valpen än.

• passionsblomman

Jaaa, florist med stjärna i pannan..!

Tack för det förresten!
    jag känner mig som en satkärring där ibland.

fru AM skrev 2009-06-03 13:13:31 följande:
    Jag tror Passionsblomman är florist! Eller hur? Har sett att du styr upp folk i blomstertrådar som hackar på att brudbuketterna är för dyra ... Jag hejar alltid på dig!
  • snaily

BS igen, Agria har 50000 som högsta ersättningsbelopp, If och Folksam har 40000, så det beror på hur komplicerade frakturer dina katter tänker skaffa sig

Superbra förresten att ni tänker försäkra dem; heja!
    Är alldeles för många katter som är oförsäkrade, och så har de ibland ägare som betraktar katten som sin lilla bebis och skulle (vilja) göra allt för den, men har i slutänden inte råd med den där operationen eller vad det nu är som behöver göras.

• BrudSommar2006

Aha, florist, ja då kan man en massa även om trädgårdsväxter förstås.

Svar på tråden Livets stora och små frågor